Jag har länge lovat att ta med min brorson Jonathan på fisketur.**************************************** Han älskar att fiska, men det blir då oftast från land.
Med på denna tur var även min far som knappt fiskat de senaste 20 åren, men det visade sig att han inte glömt bort helt hur man gör.
Det började riktigt trögt med ett par missade fiskar som bara puttade på betena och vägrade hugga ordentligt.
Vi beslöt oss då att leta vidare efter mer huggvillig fisk.
På andra stoppet lossnade det tillfälligt och vi började att få en del.
Farsgubben tar gälgrepp.
Jonathan fiskar på och får sin första.
Jag tar några jag också på min gröna Grubby gun från Gunki, som jag shallowtacklat.
Jonathan blir lika glad för alla gäddor han får. Stora som små
Efter ett tag vänder vinden och det blir lugnt på vattnet.****************************************** ************* Det blir genast trögare och vi får nöta upp de skygga gäddorna.
Skam den som ger sig
Strax innan vi ska bege oss hemåt igen, tilltar vinden lite och vi får några till.
Det blev en trevlig dag och jag tror att pappa fick upp ögonen för fisket igen, då han föreslog att vi måste ut igen snart.******************************************** ************************************************* Han snackar redan om att uppdatera sin fiskeutrustning.
Även Jonathan var glad för denna dag och jag har lovat att han ska få följa med fler gånger framöver
Alla gäddor vi fick under dagen släpptes tillbaka.
Ses på sjön!
/Ante
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Med på denna tur var även min far som knappt fiskat de senaste 20 åren, men det visade sig att han inte glömt bort helt hur man gör.
Det började riktigt trögt med ett par missade fiskar som bara puttade på betena och vägrade hugga ordentligt.
Vi beslöt oss då att leta vidare efter mer huggvillig fisk.
På andra stoppet lossnade det tillfälligt och vi började att få en del.
Farsgubben tar gälgrepp.
Jonathan fiskar på och får sin första.
Jag tar några jag också på min gröna Grubby gun från Gunki, som jag shallowtacklat.
Jonathan blir lika glad för alla gäddor han får. Stora som små
Efter ett tag vänder vinden och det blir lugnt på vattnet.****************************************** ************* Det blir genast trögare och vi får nöta upp de skygga gäddorna.
Skam den som ger sig
Strax innan vi ska bege oss hemåt igen, tilltar vinden lite och vi får några till.
Det blev en trevlig dag och jag tror att pappa fick upp ögonen för fisket igen, då han föreslog att vi måste ut igen snart.******************************************** ************************************************* Han snackar redan om att uppdatera sin fiskeutrustning.
Även Jonathan var glad för denna dag och jag har lovat att han ska få följa med fler gånger framöver
Alla gäddor vi fick under dagen släpptes tillbaka.
Ses på sjön!
/Ante
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)