Har kört två korta pass i veckan och det var minst sagt blandade resultat. Häromdagen stack jag ner längs ån för att testa de så tidigare heta platserna men det var inga hungriga gäddor på plats vilket i och för sig kan bero på enormt mycket betesfisk. Det var bara att göra en liten förflyttning istället för att nöta ihjäl sig och det är alltid kul att testa en del ”nya” sträckor och vid första stoppet tog det inte länge förrän jag fick hugg mitt i en strömfåra. Pang i grejerna och en vild fajt senare krokar jag av en välmatad 4kg gädda som snabbt simmar tillbaka med en rejäl skvätt vatten som present till mig.
Idag torsdags fick jag en ny möjlighet att blöta ner prylarna för ett kortare pass och nu var det stundtals helt galet. Rosa var tydligen melodin tillsammans med en gigantenjigg som fullständigt trasades sönder av alla attacker, men den största tjejen ikväll smackade i sig en Svartzonker McTail custom-målad av Pe-We – PINKY PERCH. Tror jag landade 11 gäddor, mest smått runt 2kg men två ok fiskar kring 4kg strecket.
Gäddor 2014
Anders: 2
Martin: 30
Emil: 0
Tim: 4
Totalt: 36
Havsöring 2014
Anders: 1
Martin: 0
Tim: 7
Totalt: 8
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Idag torsdags fick jag en ny möjlighet att blöta ner prylarna för ett kortare pass och nu var det stundtals helt galet. Rosa var tydligen melodin tillsammans med en gigantenjigg som fullständigt trasades sönder av alla attacker, men den största tjejen ikväll smackade i sig en Svartzonker McTail custom-målad av Pe-We – PINKY PERCH. Tror jag landade 11 gäddor, mest smått runt 2kg men två ok fiskar kring 4kg strecket.
Gäddor 2014
Anders: 2
Martin: 30
Tim: 4
Totalt: 36
Havsöring 2014
Anders: 1
Martin: 0
Tim: 7
Totalt: 8