Kul landfiske | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul landfiske | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kul landfiske | Pike Passion

Jag och Niklas dedikerade långfredagen till gäddfiske från land. Morgonen bjöd på tunga moln och regn varvid jag var påklädd med hundratals lager likt den självaste isbjörn. Väl framme vid det för oss helt nya stället spricker det snart upp och blir typ vårens varmaste dag. Inget att klaga på i och för sig, men varmt blev det med fyra par byxor. Okej nog om klädesvalet! Det dröjde inte förrän jag lurade en gädda till hugg på en Orka Shad Tail ute bland tångruskorna. En skapligt fin fisk på 94cm och mellan 5 och 6 kg. Utlekt men stort huvud. Kul fisk som också blev dagens längsta. Krokade snart en till i samma kaliber men som lossnade från kroken inne vid fötterna. Sträckte mig efter gälen och fick just in fingrarna och skulle greppa när den ruskar till och sticker. Dont touch me! Nåväl, en annan gång. Niklas hade vadare och flugspö som vapen med riktigt mumsiga flashiga flugor. Han fick dock tufft att hålla jämna steg med mina jiggar. Det blir kontakt med gäddorna vid nästan varje stopp längs den steniga strandkanten. Området är vansinnigt pittoreskt och vattnet kristallklart. Viken vi fiskar av är en typisk leopardvik med öppna vita sandfläckar och stora mörka tångruskor var om vartannat. Rena rama dödslabyrinten för små bytesfiskar tänker jag, där gäddorna kan ligga på lur precis vart som helst. Lyckades ta en gädda i 3-ish storlek på Nettel-Laken, det var kul! Niklas hade många följen som kom riktigt nära där han stod ute i vattnet med sina vadare. Jag måste införskaffa vadare, såg så härligt ut att kunna gå runt där utan bekymmer. Vi nådde sedan världs ände och en tjock dimma drog snabbt in från havet. Biotopmässigt försvann all form av vegetation och det kändes tråkigt att fortsätta åt det hållet så vi vände på klacken och begav oss hemåt. Tillbaks i Staun stannade vi till och tog några kast på ett gammalt ställe. Jag gör ett kast och ropar till Niklas att han får sluta sätta ihop spöt för jag har redan fisk! En tjock dam den här gången, Niklas hjälper till att landa den åt mig. 6,16kg och 91cm, fin gädda i lekkondis. Några fler följare och en till upp för mig sedan satte vi punkt för dagen. Dagens första yippii *Gäddflin* Dagens längsta Fisk på Nettel-laken!!! Mindre lyckad releasebild under vattnet hehe Dagens tyngsta

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar