Abborre | Tappat mina Panorama | Fiske i gemenskap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre | Tappat mina Panorama | Fiske i gemenskap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre | Tappat mina Panorama | Fiske i gemenskap

Ja som rubriken avslöjar så har jag både fiskat abborre idag och tappat mina Leech Panorama som jag fick av Johan Kimming. Det lyckades till och med bli fiskerelaterat som de försvann, och bilden ovan är väl den sista som jag lär ha med dem.
    Det hela måste ha skett när jag fastnade med min drop-shotrigg i något på botten.
    Jag tog mig fram bland trädgrenar och stenar längst vattenkanten, för att få en ny vinkel mot bottennappet och komma loss. Då hade jag solglasögonen på kepsen och grenarna strök mot huvudet utan att jag tänkte på det.
    Men inte kom jag loss med riggen och fick dra av linan.
    När jag satte mig i bilen vid skymningen så upptäckte jag att solglasögonen var borta från mitt huvud.
    Vid det här laget spöregnade det och jag hade en liten ficklampa som jag sökte av området jag rört mig i med utan framgång. Var riktigt tråkigt att förlora en gåva och accessoar som jag tyckt om så mycket.
    Men nu ska det inte bara bli ett sorgens inlägg, för nu är äntligen säsongen igång och jag har fått i min större båt. Premiärfisket blev ett par blåsiga timmar och de få jag lyckades lura till hugg var på drop-shot.

Idag var jag ut på lunchen en snabb sväng och lyckade lura upp ett par bukfeta rackare, även de på drop-shot. Den största vägde ca 500gram. Vägde den faktiskt för jag tappade mitt ögonmått över vintern och lär träna upp det igen.
    Jag återvände sedan på kvällen efter jobbet. Det var då som jag fastnade med drop-shot riggen som jag skrev om i början av inlägget, så efter de knöt jag på en Orka shad direkt på linan. Funkade bättre än drop-shot och flertalet borrar kom upp innan skymningen och den tråkiga upptäckten som avslut.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar