Ranglers: Turkiet – Side - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Turkiet – Side

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ranglers: Turkiet – Side

Kom häromdagen hem från soliga Side i Turkiet. Vi hade otrolig tur med vädret. Under tiden vi var där så låg temperaturen på 23-24 grader. Samma dag som vi åkte hem var det regn och enligt prognoserna skulle det regna i ett par dagar. Så vi tajmade nog helt rätt när vi bokade resan.
    Givetvis var fiskespöt medpackat även denna utomlands resa. Man vet aldrig när det kan tänkas komma till hands. Jag hade på förhand genom resebolaget fått ett namn av en av deras guider på plats som jag kunde kontakta om jag ville ha tips på vart lokalbefolkningen fiskade. När vi väl klev av bussen vid hotellet visade det sig att hon*hade stenkoll på att jag vill ha detta och*ett brev fanns färdigt till mig med massa av nyttig information. Riktigt bra jobbat av solresor!
    Så mot slutet av semestern begav vi oss mot där Manavgatfloden mynning. Ett populärt turistmål där floden och havet åtskils med en lång och small strandremsa innan floden tillslut rinner ut i havet. Eftersom vi var där på lågsäsong (hotellet öppnade samma dag som vi kom ner) så var där riktigt lugnt. Knappt en turist och inga tjatiga försäljare. Däremot fanns det gott om turkar som fiskade, intrycka på väldigt små platser satt de sida vid sida och metade något som liknade små multar. Vi hade inte lyckats få tag i något bra att meta med så vi hade bara med oss bröd från frukostbuffen, men det funkade inget vidare så det blev att kasta med diverse beten. Men ingenting. Inte heller lokalbefolkningen på plats hade vidare tur, så vi var inte ensamma. På vägen tillbaka därifrån stannade vi även till i Titreyengol, en sjö en bit bort från stranden. Även där satt lite folk och fiskade men inte alls i samma utsträckning. Drog av ett par kast där också, mest för att ha testa när man väl var där. Men ingenting där heller. Så ingen fisk på semestern, men man måste åtminstone prova

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar