Gäddfiske o bananer i båten, med Suomela! | P.Westin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske o bananer i båten, med Suomela! | P.Westin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske o bananer i båten, med Suomela! | P.Westin

Tommy va sugen på att premiärdoppa sin gäddracer idag! Årspremiär var det även för dagens fiskevatten. Förutsättningarna var goda med mulet väder och upp till 8m/s i byarna. Men fisket skulle visa sig vara riktigt klurigt i dag..

Vi nötte av flera ställen utan ens ett pet… beteshinken gicks snabbt igenom, likaså jigglådan, utan någon som helst framgång.

Vi började prata lite smått om att göra oss av med våra bananer som vi hade med oss i båten. Just bananer har spökat ordentligt för mig! Hela förra årets dåliga fiske med djupdykningen på SportFish-finalen, (där vi hade öppet banankrig med några av båtarna i startfältet) skyller jag just på BANANER!! De låste sig rejält och t.o.m inskickade bananbilder på ens FB:wall spökade!!

I fredags så tog jag med mina DEMONER ut, och fisket var faktiskt ganska ok! Bananen hade legat och ”gonat” in sig i beteshinken från förra passet.. Suomela sa att vi ger det en timme eller två till, sen åker de överbord!
    Strax efteråt så tappar Tommy en fisk och nu känns det som vi börjar hitta rätt. Lite längre bort så kastar jag in min Jeff Bogg Shad rätt in i en gäspande snipkäft.. Som sagt, vi börjar hitta rätt!
    Över en stengrynna så lossnar det rejält… för mig! Trots det ganska varma ca 6-7graderna i vattnet så verkar gäddorna vara slöa.. I fredags så fiskade vi i vatten med 4grader och där var det lite alertare gäddor. Dessa verkar vara lite ”söndags-sega” och jag drar ned tempot rejält på invevningen, och med riktigt långa vevstopp, så börjar det ge resultat. Betet för den grynnan var en Buster Jerk Suspending i en Wolfcreekfärg. Efter grynnan hade jag tagit 6st med denna på topp. Alla riktigt feta, så leken är nog inte allt för långt borta..

För Tommy däremot gick det troll!! Han hade en riktigt fin på sin Real Eel men som tyvärr valde att kliva av efter några sekunder.. Frustrationen gick det inte att ta miste på!
    Vi åkte vidare utan någon framgång, så vi valde att avsluta på grynnan där fisken verkade stå! Tog en direkt på Jeff Bogg Shaden som åkt på igen.. Kunde inte låta bli att fnittra.. Detta är ju sjukt! Tyckte faktiskt jättesynd om Tommy. Han fiskade precis som mig, sakta o med långa spinnstopp..

Jag tar en till liten tjockis.. Tommy säger att han inte kommer att prata med mig nå mer, och dänger iväg sin Eel. Helt plötsligt så hör jag hur han gör mothugg! Fortfarande knäppt tyst i båten o han börjar drilla in under tystnad. Han tittar bakåt mot mig o ler! Jag håller tummarna för att den inte ska kliva av.. Det gör den inte heller! Så jäkla gött gubben! Grattis!!!
    Oerhört viktigt att ”klara namnet”, finns inget värre än när man börjar fundera och tvivla på sitt fiske..
    Behöver jag nämna att han åt upp sin banan strax innan fisken?
    Vi drar några sista kast, och för att inte ”ta” någon fisk för Suomela så drar jag på ett bete som jag ABSOLUT inte tror på för dagen.. Vissa dagar så spelar det tydligen ingen roll vad man gör, för självklart så nyper den 9:e gäddan för dagen på för mig.. Sanslöst..

Nästa gång så stämmer texten på finnens termos bättre överens med verkligheten hoppas jag!
    Tack för idag gubben! Tvivla inte! Det va BANANENS fel, fråga en som vet!
    Skitfiske på er!
    //Pirre…

Postat i:2014, Båt, Gädda, Gummi, Jerk, Spinn, Tommy Suomela Tagged: 2014, Båt, Gädda, Jerk, Spinn, Tommy Suomela

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar