StorFisken: - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken:

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken:

Igår morse så smet jag ut tidigt som tusan för att hinna fiska lite innan jag skulle iväg till några polare på eftermiddagen.
    Det var minus 3 grader så det var friskt som tusan, Efter att ha skumpat på vägen ner till båtklubben som är i så dåligt skick att den inte borde kallas väg så kom jag ner till ett spegelblankt vatten.
    Det var inte bara kav lugnt utan även större delen av viken hade en härlig isskorpa som jag fick bryta mig igenom.
    Stannade till i första bästa vik som var öppen och fiska och fikade lite i väntan på att solen skulle värma upp vattnet och att det förhoppningsvis skulle börja blåsa lite.
    Det var för jäkla härligt när solen började värma på så jag testade att fiska på lite olika ställen och varierande djup. Det var otroligt trögt så jag passade på att testa alla nya och härliga beten jag köpt i vinter.
    Till slut när det började närma sig att jag skulle plock ihop och dra mig hemåt så hittade jag några gäddor. Kunde konstatera alla alla firrar högg på beten som hade någon typ av skrammel i sig. Vikten på firrarna åg någonstans runt 2-3,5 kg så de stora hittade jag inte.
    Ett av mina skrammel beten som jag brukar plocka fram när inget annat funkar är en 15 cm Jigvobbler i färgen Green Tiger, det betet brukar kunna locka de mest tröga gäddorna till hugg om man fiskar hem det sakta vid botten.
    Just nu sitter det betet i ett träd, fråga mig inte hur det gick till men jag kan säga så mycket att jag visste redan innan jag drog iväg kastet att det skulle gå åt skogen
    Nu hoppas jag att det fina vädret fortsätter så att det är full fart på gäddorna på söndag när jag och Nille ska ut på nästa fisketur.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar