Äntligen ledig efter att ha hämtat båten hos Westgear på sportfiskemässan på söndagen. Stort tack till Westgear som körde upp den och hade den i montern under mässan. Sparade mig en resa till Halmstad t.o.r 'a 110 mil.
Valet från början stod mellan en Tracker 1236 (finns 16mil hemifrån i Örebro) och en Alumacraft 1236, när flera tyckte att Alumacraft var bättre samt att jag börjat snegla på en 1436:a (Tracker finns inte i Sverige som 1436) var valet enkelt.
Har spenderat dagen med att montera spöhållare, sågat till durk av formflyfa, klippt till matta av altanmatta. Hann även göra en enkel "transportvagn" av ett slaktat lådbilskit från Biltema. Ska limma liggunderlag på tofterna så det blir lite varmare/mjukare att sitta.
Peter
Specifikationer:
Längd: 4.30m
Bredd: 1.40m
Fribord: 0.51m
Höjd akterspegel: 0.38m
Max HK: 15hk
Max last: 272kg
Max personer: 3
Vikt: 61kg
Skrovtjocklek botten/sida: 1.6mm
Säten: 3 hela bänkrader
Skrovtyp: Plattbottnad
Antal spant: 6
Valet från början stod mellan en Tracker 1236 (finns 16mil hemifrån i Örebro) och en Alumacraft 1236, när flera tyckte att Alumacraft var bättre samt att jag börjat snegla på en 1436:a (Tracker finns inte i Sverige som 1436) var valet enkelt.
Har spenderat dagen med att montera spöhållare, sågat till durk av formflyfa, klippt till matta av altanmatta. Hann även göra en enkel "transportvagn" av ett slaktat lådbilskit från Biltema. Ska limma liggunderlag på tofterna så det blir lite varmare/mjukare att sitta.
Peter
Specifikationer:
Längd: 4.30m
Bredd: 1.40m
Fribord: 0.51m
Höjd akterspegel: 0.38m
Max HK: 15hk
Max last: 272kg
Max personer: 3
Vikt: 61kg
Skrovtjocklek botten/sida: 1.6mm
Säten: 3 hela bänkrader