Gick ner till kusten för att kolla läget inför havsöringspremiären, har även hört om mycket tjuvfiske efter havsöring här på #Västkusten! När jag vandrar bland stenarna höll jag nästan på att trampa på en död fullvuxen #gråsäl! Jag ringde till Naturhistoriska Riksmuseet som på sin hemsida säger att de hämtar alla döda färska gråsälar på Västkusten, de har dock beslutat att låta sälen ligga kvar och inget skall göras med den. Knappt 50 m från platsen ligger en badstrand känd för småbarnsfamiljer och jag informerade de om detta men deras beslut är som sagt att låta den ligga kvar. De nämnde något att jag kunde ringa någon annanstans men de visste inte vart. Inte jag heller. Vet någon här? Skulle verkligen uppskatta hjälpen då den ligger på en väldigt dålig plats och risken för bakteriespridning är stor. Förövrigt såg jag en del måsdyk på ett "lokalt" ställe och det var mask de dök efter, det var ca 100 måsar i hela området men endast 5 som dök, har vi missat borstmaskleken tror ni? #TeamBästKöst

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)