Dette er en skikkelig drittjobb, borr og vinklene i syrefast går varmt hele tiden, og må få kjøle seg ned før man begynner igjen. Jeg har fått endel tips rundt dette, blant annet å ha en kopp med rødsprit man dypper bor og vinkelen i med jevne mellomrom for kjøling, og egen borrolje som gjør noe av det samme. Jeg ble ferdig med EN vinkel på denne økten, og har da tre igjen for selve grunnen i rammen og så fire igjen for rør og vinkler som planerboardrullene skal monteres på. Aluminiumen er en drøm å borre i, det er de rustfrie vinklene som tar tid.
Dette er det jeg bruker for å skru alt sammen.
To bilder av vinkel under arbeid:
Klar for å skrus sammen. Jeg skal fuge mellom rør og vinkler med Sikaflex eller Tec-7 for å hindre at det kommer inn vann og for å dempe eventuelle vibrasjoner. Bildet under er før fuging/ liming, jeg sjekket at skruene passet i hullene jeg borret.
Slik ser planerboardrullene ut, montert på rørene sine. Jeg har brukt en bit sykkelslange mellom foten til rullene og røret.
Jeg tror dette blir veldig bra etterhvert, selv om borringen er en drittjobb som tar evig lang tid.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Dette er det jeg bruker for å skru alt sammen.
To bilder av vinkel under arbeid:
Klar for å skrus sammen. Jeg skal fuge mellom rør og vinkler med Sikaflex eller Tec-7 for å hindre at det kommer inn vann og for å dempe eventuelle vibrasjoner. Bildet under er før fuging/ liming, jeg sjekket at skruene passet i hullene jeg borret.
Slik ser planerboardrullene ut, montert på rørene sine. Jeg har brukt en bit sykkelslange mellom foten til rullene og røret.
Jeg tror dette blir veldig bra etterhvert, selv om borringen er en drittjobb som tar evig lang tid.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)