Morten Opsahl: Siste isfisketur og første tur på åpent vann - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Siste isfisketur og første tur på åpent vann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Morten Opsahl: Siste isfisketur og første tur på åpent vann

    Vinteren 2014 har vært den mildeste vinteren på mange år. Isen som la seg ikke på Steinsfjorden før i februar, og forsvant etter ett par uker med mildvær, Dermed ble satsingen veldig begrenset. Jarenvannet (dødehavet) har imidlertid hatt gangbar is siden i desember, men det ble kun en tur dit i år som resulterte i null run. Ingen tvil om at det vannet er utrolig vanskelig. Kun på ett par småvann ett stykke nordover lå det is i begynnelsen av mars. Ett par turer resulterte i endel fin abbor og noen sniper.




    Fin abbor på ca 7 hekto. Ei lita gjedde gav en heftig fight på balansepilken, men det ble med det.

    Etterhvert som isen forsvant, ble suget etter å spinnfiske for stort, så jeg dro fram båten og sjanset på at båtrampa på ett av godvannene var isfri.


    Vel framme kunne jeg konstantere at det var den ikke. Etter noen minutter i tenkeboksen, bestemte jeg meg for å ta av motoren å dytte båten utpå. En halvtime senere var jeg på åpent vann, og begynte å kaste med gummi. Det var lite aktivitet på ekkoloddet, og temperaturen i vannet lå på 2 grader. etter noen timers denging uten så mye som ett hugg, gikk jeg over til driftfiske med fireball. Etter noen drift over en fin kant, var det en grei fisk i andre enden. Dessverre datt den av rett ved båtripa. Da mørket var like rundt hjørnet, bestemte jeg meg for å gi meg, og satte kursen mot båtrampa. Å få båten opp på hengeren skulle vise seg å bli en stor utfordring. Etter gjentatte forsøk med å dra båten opp ved hjelp av muskelkraft, måtte tauet fram. Kjørte meg først bom fast, men fikk tilslutt dratt den opp. Er det noe jeg kommer til å savne med jolla mi så er det at den er veldig grei å få på vannet. Med skjærgårdsjeepen, kunne jeg bare snudd med en gang jeg kom.

    Nå har nybåten fått bunnstoff. Nå er det bare montering av motoren, samt å skifte impeller og oljefilter som står igjen før den er klar for sjøsetting. Jeg gleder meg!



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr


    www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X