Fiske efter Grouper | Gold Coast Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske efter Grouper | Gold Coast Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske efter Grouper | Gold Coast Fishing

Grouper fisket är mindre känt än det borde vara. Dessa bestar är enorma och ger fiskaren en kamp som få får uppleva.
    I klippet nedanför får vi se hur enormt stark fisken är. Hans spö står mer böjt än en gymnast med ryggbrott. Man får verkligen se vilken råstyrka fisken har som nästan drar killen över relingen på båten.
    Något som jag tycker är väldigt är intressant är att det verkar nappa väldigt frekvent där. Nu kan det vara så att dom klippt just när fisken hugger så klart, men jag tycker ändå det känns som att dom bara behöver sänka ner betet för att få napp. Det är ingen mört dom anglar med direkt. Dom sänker ner en fisk som säkert väger 2-3 kg som denna Grouper tar i en tugga. Då dom dessutom har enkelkrok visar det på att Groupern sväljer hela betet.
    Ett roligare fiske än så här tror jag är svårt att hitta. Du sitter inte fast i stol och du får verkligen använda all den styrka du har. Att dessutom få prova att dra in fisken med dina bara händer är ännu coolare. Det är något jag aldrig gjort, men vill gärna prova i framtiden.

Tweet

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar