parabellum: 140320-22 Gott och blandat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 140320-22 Gott och blandat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 140320-22 Gott och blandat

Söndag är vilodag och då är det dags att summera några dagars fiske som startade i torsdags med ett kort pass på sjön efter jobbet. Jag och en kollega trotsade den hårda vinden och tog oss ut på sjön. Extremt grumligt vatten och mycket svårt att ro gjorde att det bara blev ett par ankringar. Målet var såklart gädda men framförallt var målet att min kollega skulle få sin första gädda någonsin. Några ankringar senare misströstade vi och närmade oss båtplatsen och då äntligen lyckas jag landa en liten snipa på dextershaden och bara några kast senare står Daniel med spöböj, den första gäddan tog på en McMio rödsvart och lyckan var total. Blir ett besök på Sportfiskegiganten snart tror jag…
    I fredags var det dags igen för ett mycket kort pass efter jobbet. Stack ner till ån där jag har ett par platser som brukar leverera men där har varit segt sen de röjde och rensade ån från bottensediment. Tacklade på Mcmion i rödsvart och ganska direkt smäller det på, ett stenhårt hugg men det är bara en ettrig liten snipa som snabbt får gå tillbaka. Fiskar vidare och lyckas träffa ett litet bakvatten helt rätt med McMion och efter ett drag ser jag torpeden komma farande snett underifrån. PANG! Bra drag direkt och gäddan gick ner direkt till botten. Efter en kort fajt lyfter jag upp en smällfet men ”liten” gädda på vågnätet som skulle vägas in på 5640 g.
    Gör ytterligare en förflyttning längs ån och lyckas landa två gäddor till vilket kändes riktigt gött efter bara knappt en timmes fiske.
    På lördagen var det sen tidigare bestämt ett fiskepass med Fredrik Renz och vi möttes upp tidigt på morgonen. Efter lite fixande gled vi till slut ut på sjön och det tog inte länge innan Renz står med spöböj efter ett stenhårt hugg på hans egna gigantenjigg i rödsvart färgteckning. Direkt bytte jag också till en gigantenjigg och det tog nog bara två kast innan det drog till i spöet. SMACK! Två gäddor landande i fin kondition och med bra fajt gjorde att vi såg fram emot en grym dag. Detta förstärktes på en ankring senare då vi nästan dubbeldrillar två nya fina gäddor. 2-2 och dagen hade bara börjat. Nu tilltar vinden rejält och vi har inte ett pet i grejerna på ett bra tag men efter några förflyttningar ska jag få sista ordet för dagen när jag får ett sugande hugg där linan direkt går ner mot botten. Finare fisk på och den slök i sig en gigantenjigg såklart.
    Åtta gäddor på tre dagar varav *tre stycken över 5 kg och jag är nöjd. Nu hoppas jag på mer fiske och målet i år igen är att trycka till mitt pb.

Gäddor 2014
    Anders: 1
    Martin: 10
    Emil: 0
    Tim: 1
    Totalt: 12
    Havsöring 2014
    Anders: 1
    Martin: 0
    Emil: 0
    Tim: 6
    Totalt: 7

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 239 visningar