StorFisken: Då har man vart på mässan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Då har man vart på mässan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Då har man vart på mässan

Några minuter efter nio så gled man lite elegant in på mässan. Måste ha vart många som hade hängt på låset för det var redan mycket folk på plats. Man är ju inte helt korkad så jag förstod att det bara skulle bli värre (eller bättre om man är utställare) senare på dagen.
    Min orienteringsförmåga stängs helt av när jag kommer in på mässor så jag irrade runt lite okontrollerat.
    Sprang i alla fall på Jovan i Jiggar.nu montern, hade inte sett honom sedan vi var i Norge och fiskade så det var riktigt skoj. Han påminde mig lite fint om vilken skönt grön färg jag hade haft i ansiktet efter första fiskedagen i Norge, blev lite svajig i benen bara jag tänkte på det.
    Sedan spurtade jag iväg till Eastfield Lures som stod i Sportfiskebodens monter för att få tag i ett par Wingman beten innan de skulle ta slut. Som tur var så hade Jacob kämpat hela natten med att gjuta mer gummi så det fanns en massa härliga färger att välja på.
    Sprang även på Frida som snabbast, hon huserade annars i Fiskeweekend montern. Jonas missade jag tyvärr.
    En höjdare tycker jag att betesbyggargatan är, där var det såklart knökfullt med folk men jag lyckades språka med några glada filurer.
    Bröderna Ström körde hårt med sina Mälaren Lures. Där kunde jag oxå kvittera ut en fin liten vinst som jag vunnit på en namntävling, Otroligt fina beten och en riktigt skön ny modell med krokar på ryggen så man skall kunna fiska i stubbvass och på andra knepiga platser.
    Språkade oxå lite med Roger ”Grams Lures”. Han hade hade en jäkla otur innan mässan med motorproblem på torkhjulet och när det var löst så råkade han ut för strömavbrott så han fick snurra hjulen för hand. Trots dessa missöden var hans humör på topp och det kan man ju förstå när han hade så många fina beten att visa upp.
    Avslutade med att snacka lite med Johan ”Bjerks” som var igång med betestillverkning igen. Riktig skoj för han gör riktigt fina och kanonbra beten han oxå. Köpte ett slider bete som jag aldrig testat tidigare men såg super hett ut.
    Nu hade det dykt upp så mycket folk att jag pallade inte att kolla in de andra betesbyggarna, det var ju lite synd för där fanns det en massa spännande att se.
    Gick förbi Kanalgratis.se montern där Johan snackade om filmredigering om jag inte såg helt fel men Pontus han jag slänga några ord med.
    Tycker att Kanalgratis.se gör de klart bästa och snyggaste fiskefilmerna och att det är toppenskoj att Pontus är med och skapar dessa mästerverk. Varje torsdag väntar jag med spänning på att klockan ska bli 20:00 så man får njuta av lite fiske på datorn.
    Avslutade med mässbesök med att köpa två T-shirts av Sportfiskarna. Det var skönt att komma ut i friska luften och se en fet kö med glada fiskare som väntade på att få komma in på mässan och trängas lite.
    Dagens inköp (och vins)

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar