Ranglers: Feber, halsont, ögoninfektion & gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Feber, halsont, ögoninfektion & gäddfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ranglers: Feber, halsont, ögoninfektion & gäddfiske

    *Som jag skrev sist skulle Larsson komma på besök i helgen som var för att fiska efter gädda. Förutsättningarna såg inte jätte lysande ut då jag i princip hela veckan tidigare legat till säng med halsont och feber om vartannat. Men framåt fredagen kände jag mig bättre och febern hade försvunnit, däremot hade jag istället dragit på mig en ögoninfektion. Men fiske skulle det bli ändå. Jim hade även han planerat att vart med på helgen fiske, men uteblev ändå tillslut.
    Larsson var grymt sugen på fiske i sämbosjön. Sjön där vi alla i pricip startade våra fiske karriärer. Vet inte hur länge sedan det var Larsson fiskade där men kan tro att man behöver två händer för att räkna åren som gått sedan dess iallafall. Då Larsson var gäst så fick han givetvis bestämma, jag hade inget som helst emot detta då jag vet att där går fina gäddor. Hade inte haft något emot att fånga den som mätte in på 117 cm i höstas
    Vi avvaktade lite på lördagsmorgonen innan vi åkte för att se* hur vädret skulle bli, det var nämligen på förhand riskt för väldigt blåsigt och även regn. Men på morgonen såg det ändå okej ut även om det blåste riktigt mycket. Vi hämtade upp båten på morgonkvisten och drog oss mot sjön. Från tidigare erfarenhet vet jag att vägen, parkeringen och rampen vid sjön är under all kritik. Hur man kan satsa*fiskekorts pengarna*på*badbrygga och flytbrygga istället för en göra iordning så man kan komma fram till sjön och en vettig plats att parkera på, detta kan jag inte förstå. Hur som helst så är det så det sett ut i detta FVO vad jag vet.
    Med detta i tankarna bestämde vi oss redan från början att lossa trailern och putta ner den för hand mot vattnet. Lördagen bjöd som sagt på riktigt mycket vind, skulle gissa byar på 17-18 s/m. Detta gjorde vårat planerade slowtrolling riktigt svårt. Men vi körde på så gott det bara gick, dock*tog det hårt på batterierna i båten och strax efter lunch bestämde vi*oss för att gå in på land. Jag skulle dra igång en*engångsgrill och*grilla korv medans larsson skulle dra*och hämta ett extra batteri så vi kunde fiska några timmar till.*När*han skall till och köra därifrån så*sitter bilen fast, hur vi än försöker så kommer vi inte loss med bilen utan fick ringa efter hjälp att dra loss den.*Så när vi väl kommit loss* har vi lagt ner planerna på att grilla och att hämta extra batteri. Vi bestämde oss för att körda tills de vi hade var helt slut och fick kanske lite mer än en timmes fiske till. Fisket var hyfsat*trots att det inte blev så många timmar totalt. 8 gäddor upp. Varav ett par stycken strax under 4 kg som störst. Längst på 90 cm var tyvärr väldigt smal. Vi vågade ju inte parkera bilen så nära vattnet så när vi skulle hem fick vi först vincha upp båten sen fick vi vincha och butta hela ekipaget till bilen en bit bort.
    Trots krånglet på lördagen bestämde vi oss ändå för att fiska i samma sjö även på söndagen. Nu hade vi lärt oss av gårddagen och parkerade bilen på säkert avstånd och använde handkraft för att förflytta trailern. Vädret var mycket mycket lugnare och vi började med att trolla, men övergav det ganska snabbt efter bara någon enstacka hugg, till att istället köra flötestrolling. Huggen avlöste varandra ofta, och på bara en kort stund hade vi säkert 4-5 hugg. Många var mindre gäddor dock. Totalt hade vi mänder med hugg på flötestrollingen dessvärre bommade framför allt jag mängder med fiskar. Störst på söndagen fick Larsson med en på 3.8 kg.






    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X