Först misslyckades akterspegelmontaget, och nu blev andra plastningen full med innesluten luft. Usch. Det är bara att slipa bort allt igen. Hur tråkigt det än må vara är det ingen ide att sticka huvudet i sanden. Jag lyckades väta hela det tredje lagret matta fastän plasten inte borde ha räckt. Mattan måste ha sugit upp plasten under härdning, för när jag lämnade båten var där inga luftbubblor. Det är väl bara att konstatera att det inte går att handlaminera mer än 30 viktprocent fiber.
Ingen vacker syn direkt. Tur jag köpte ny vinkelslip inför projektet, det har redan blivit en hel del slipande.
Nästan 4 timmar senare är aktern färdig för plastning ännu en gång. Nu har jag i alla fall gott om polyesterdamm att blanda spackel med om man skall se något positivt.
nu hoppas jag det kan flyta på lite bättre igen.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Ingen vacker syn direkt. Tur jag köpte ny vinkelslip inför projektet, det har redan blivit en hel del slipande.
Nästan 4 timmar senare är aktern färdig för plastning ännu en gång. Nu har jag i alla fall gott om polyesterdamm att blanda spackel med om man skall se något positivt.
nu hoppas jag det kan flyta på lite bättre igen.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)