Gädda | Dyrt när vind och minus inte stoppar | Fiske i gemenskap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda | Dyrt när vind och minus inte stoppar | Fiske i gemenskap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda | Dyrt när vind och minus inte stoppar | Fiske i gemenskap

Det var nu längesen jag kom ut på något fiske där det fanns chans till att få något.
    Hade inte tänkt att fiska idag heller utifrån väderprognoserna, men efter att Erik ringde igår och berättade att han fått upp 4 gäddor varav en topp på 5,1kg på ca 1 timme så ändrade jag mig.
    Vi bestämde oss för att mötas klockan 9 trots att det ännu var minusgrader. Vinden gjorde sitt till för att kyla ned oss medan solen vägde upp det hela lite. Dock inte tillräckligt för att det inte skulle bildas is i spöringarna.

Strax efter att vi började fiska, så hade Erik ett fint spöböj, men den valde att kliva av. Vi körde båda med större jiggar med krokarna fästa i jiggspikar. Jiggskallarna vägde 7 gram för att sakta kunna ta hem dem.
    Efter en stunds fiskande när vi stod och värmde oss så dök även Daniel upp och gjorde oss sällskap.
    Vi fortsatte att fiska på, men utan några fler hugg den nästa timmen.
    Först efter att vi flyttat oss en bit till och lite mer tid hade förflutit så drar Erik iväg sin jigg och säger att det är ett fiskkast. Fem sekunder senare så sitter även en gädda i ena stingern och får så snällt följa med in till land.
    Han hinner inte mer än kroka av den och dra iväg ett par kast till innan dagens andra följer med till land för honom.
    Den var lite större men inte stor. Kanske närmade sig 3 kilos strecket. Medan Erik krokar av sina gädda vid vattenkanten så trasslar jag och Daniel ihop våra beten.
    Jag kliver ner en bit för att trassla isär oss, och får då veta av Erik att jag minsann står på hans spötopp. Lätt panik infinner sig inom mig, men när Erik ser efter så verkar spöt ha klarat sig.
    Han drar iväg ett kast och då följer toppen med lika långt som jiggen. Det hade inte klarat sig...
    Satans typiskt, och jag skämtar brett med Erik att ett Fladenspö kan inte vara så dyrt att ersätta. Gjorde en närmare efterforskning när jag väl kom hem, och upptäckte att det kan det visst vara.
    Så roligt slutade dagens fiske, men det var himla trevligt för det att komma ut med mina två följeslagare.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 823 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 308 visningar