Efter många om och men och alldeles för sent fick jag äntligen blöta betena för första gången 2014. Absolut inte en dag för sent då gäddfisket snabbt kommer bli sämre med en stundande lek med rådande väderförhållanden. En mycket snabb lunch och sen snabbt ner till ån, mest för att komma ut i solen, men även för att reka inför kommande fiske i veckan.
Nästan direkt small det på och det var hyfsad tyngd i andra änden, men det var ingen monsterfisk som kom upp till ytan men en välkonditionerad och fet gädda på ca 4-5kg. Efter en snabb avkrokning och fick hon snabbt simma tillbaka och det dröjde inte länge innan fisk två klev på, mindre men argare. Två fiskar på 35 min och något följe, troligen samlar de sig för stundande lek.
Förhoppningsvis kan det bli fler gäddor i veckan…
Gäddor 2014
Anders: 1
Martin: 2
Emil: 0
Tim: 1
Totalt: 4
Havsöring 2014
Martin: 0
Tim: 6
Totalt: 7
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Nästan direkt small det på och det var hyfsad tyngd i andra änden, men det var ingen monsterfisk som kom upp till ytan men en välkonditionerad och fet gädda på ca 4-5kg. Efter en snabb avkrokning och fick hon snabbt simma tillbaka och det dröjde inte länge innan fisk två klev på, mindre men argare. Två fiskar på 35 min och något följe, troligen samlar de sig för stundande lek.
Förhoppningsvis kan det bli fler gäddor i veckan…
Gäddor 2014
Martin: 2
Tim: 1
Totalt: 4
Havsöring 2014
Martin: 0
Tim: 6
Totalt: 7