Gör det själv | Jiggspikar | Fiske i gemenskap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gör det själv | Jiggspikar | Fiske i gemenskap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gör det själv | Jiggspikar | Fiske i gemenskap

Det här är inte direkt någon nyhet, men det var något som jag och mina vänner upptäckte först i år.
    De så kallade jiggspikarna som finns att köpa från olika leverantörer.
    Jag började att kika på de från Spro, men fick då höra att de inte är gjorda av rostfritt material. Det räckte med en dags fiske för att de skulle börja rosta och missfärga jiggarna.

Tanken att det inte kan vara så svårt att göra egna slog mig då, och jag köpte rostfri ståltråd i 0,9 millimeters diameter på Biltema.
    Började göra några spikar vilket var väldigt lätt, när Erik hörde av sig till mig och berättade att han fått rostfri svetstråd att göra av istället. Den hade han fått från en firma som gärna avvarade några meter när han frågade.
    I sin tur avvarade Erik en halvmeter till mig, och det var ett betydligt stabilare material att böja spikar av.

Behövs nog ingen större instruktion i hur det går till, utan vill mer bara tipsa om att göra egna, samtidigt som jag vill varna för att åtminstone en av de som finns att köpa färdiga rostar.

Nu har jag en fortsättning på att göra mina stingers snyggare och mer längdanpassade till varje rigg, så bortse från hur det ser ut på bilden och fokusera på spikarna.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar