En läkande båt är inget att rekommendera | Gold Coast Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En läkande båt är inget att rekommendera | Gold Coast Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En läkande båt är inget att rekommendera | Gold Coast Fishing

Många gånger har jag suttit i en båt och fiskat. Det här är dock första gången jag är i en båt som tar in vatten kontinuerligt så vi måste ösa vatten var tionde minut.
    Det är gädda som gäller idag. Vi fiskar på alla möjliga sätt med Jerkbait, trolling och haspel.
    Sjön vi är i är väldigt djup så fisket sker väldigt nära land. Vi kastar i första bästa vik vi hittar, men det ger inget resultat. Det enda vi får är ett enormt trassel på Robbins Jerkbait rulle.
    Efter vi rett ut trasslet fortsätter vi med Jerk trolling. Vi fiskar bara tio meter från land när vi trollar och det ger resultat snabbt. En gädda hugger då jag sitter och tänker på annat och rycker nästan mitt spö ur mina händer. En två kilos gädda som gjorde ett enormt hugg och gav mig en roligt fight.
    Vi fortsätter fiska, men får bara några lätta hugg som inte ger oss någon landad fisk.
    Då fisket går så trögt bestämmer vi oss för att åka in i en annan vik som är full med näckrosor. Här är det väldigt svårt att kasta med haspel eller jerkbait så vi plockar fram våra ytgående drag. Sorken är det som gäller idag.
    Det är ett väldigt roligt fiske med sorken. Den skvätter vatten på ytan och lockar till sig gäddan genom att simulera en simmande sork. Huggen är enorma när gäddan ibland hoppar upp ur vattnet i attacken.
    Sorken ger resultat snabbare än vi trott. Både jag och Robbin landar tre gäddor var inom 30 minuter. Vi har väldigt roligt i det varma sommarvädret.
    Vi tar oss längre och längre in i viken till vi nästan inte kan ta oss längre in. Vi kastar och ser gäddor som simmar mot betet, men som viker av i sista sekund. Varje gång är man lika spänd då man ser hur hugget ska komma.
    Jag kastar sorken upp på land för att veva den ner i vattnet så det blir så likt som möjligt en sork som springer ner från land. När jag vevat betet två meter från land ser jag en enorm plog som simmar mot betet i högsta fart. Hugget är enormt. Det är som att en rysk ubåt har kommit upp ur vattnet för att ta mitt bete.Jag känner kraften i fisken i några sekunder innan den släpper. Snabbt får jag upp sorken på ytan igen och fortsätter veva. Fisken följer efter igen och vi kommer närmare och närmare båten. När betet är två meter från båten gör jag ett plötsligt vevstopp och ser hur denna enorma gädda öppnar sin mun och tar in hela betet i munnen. Min puls ligger just nu på mycket högre mot vad den borde göra. Jag gör mothugget och rycker betet ur munnen på denna bjässe.

Jag inser snabbt att jag missat en fisk som säkert var en hundra klubbare och ett nytt personbästa. Jag sätter mig ner och öser båten samtidigt som jag tänker på vad jag hade kunna gjort annorlunda.
    Det finns inget jag hade kunnat göra annorlunda. Men samtidigt känns det så frustrerande att missa en sån fisk när den satt på kroken för en stund.
    Vi fortsätter fisket, men det blir inga fler stora hugg. Vi landar ett tio tal snipor, men frustrationen finns kvar från jätten som simmar bland näckrosorna.

Tweet

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar