Söndagsförmiddag gick vi ut med lilla båten i blåsten. Även om sjön inte är så stor så gick det ordentliga vågor på sina ställen. Karin testade en ny färg på westins jätte och vi hinner inte fiska mer än 5 minuter innan hon fick första hugget för dagen. Någon minuter senare har även jag mitt första. Så på mindre än 10 minutersfiskande hade vi landat 2 fiskar. Dubbelt så många till antalet som på de 5 timmarna*jag fiskade dagen innan. Däremot så var totalt vikten av dessa två långt ifrån vikten på lördagens fisk…
Vi hade inga planer på att vara ute specielt länge. Karin har om jag inte nämnt det tidigare en sjukdom där det inte lämpar sig om hon blir för kall. Därför fiskar vi ganska ofta men inte så länge, framför allt denna tiden på året. Och blåsten i söndags kylde på ordentligt. Så när det väl började snöa och regna efter en nästan 2 timmar bestämde vi oss för att ge oss av hemmåt igen. Vi hade då totalt landat 6 gäddor. Varav 2 av de på två helt nya beten. Skönt att ha spräckt nollan på de
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Vi hade inga planer på att vara ute specielt länge. Karin har om jag inte nämnt det tidigare en sjukdom där det inte lämpar sig om hon blir för kall. Därför fiskar vi ganska ofta men inte så länge, framför allt denna tiden på året. Och blåsten i söndags kylde på ordentligt. Så när det väl började snöa och regna efter en nästan 2 timmar bestämde vi oss för att ge oss av hemmåt igen. Vi hade då totalt landat 6 gäddor. Varav 2 av de på två helt nya beten. Skönt att ha spräckt nollan på de

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)