[FONT=Trebuchet MS]Efter en hård vecka med mycket jobb var det befriande att äntligen ha saltvatten under fötterna igen. Dimman ligger tätt och vågorna rullar friskt in mot kusten. 7 m/s är en favoritsiffra när det kommer till vind och det brukar ge bra färg och rörelse i vattnet. När jag känner på vattnet blir jag förvånad över hur kallt det fortfarande är. Så här tidigt på året kan solen göra stor skillnad och efter några dagar med dimma kan tempen ha fallit flera grader. Vi fiskar av tre rev utan aktivitet. Vi stöter på flera fiskare som också går tomhänta, men får rapporter om fångster längre österut. Efter snön och isen längs kusten har jag personligen haft väldigt tufft fisket, inte mycket aktivitet i spötoppen. Men då får man tillfälle att testa nya prylar i lugn och ro. På listan står en Mag Pro Lite 2000 och en vadarstav från Ole Jörgensen. [/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT][FONT=Trebuchet MS]Även om jag har en skön Daiwa Certate har jag sökt en rulle med lite lägre utväxling med större spole. Valet föll på Michell Mag Pro Lite 2000 för knappa 2000 kr. En riktigt positiv överraskning med skön gång, fin linuppläggning och kullagrad vev. Just grafitveven med EVA-handtag var ett stort plus! Denna kommer ge Certaten en riktig kamp om vilken rulle som hamnar på spöet. Men Mag Pro Lite kommer vara det självklara valet till Bombardafisket.[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT][FONT=Trebuchet MS]Även om jag har en skön Daiwa Certate har jag sökt en rulle med lite lägre utväxling med större spole. Valet föll på Michell Mag Pro Lite 2000 för knappa 2000 kr. En riktigt positiv överraskning med skön gång, fin linuppläggning och kullagrad vev. Just grafitveven med EVA-handtag var ett stort plus! Denna kommer ge Certaten en riktig kamp om vilken rulle som hamnar på spöet. Men Mag Pro Lite kommer vara det självklara valet till Bombardafisket.[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS][/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]Den nya vadarstaven som står emot det mesta! Trött på alla hopfällbara som krånglar på revet. [/FONT] |
[FONT=Trebuchet MS] [/FONT][FONT=Trebuchet MS] [/FONT]Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)