ThePikeFather: Helgens fiske, Trosa och Nynäshamn. 1-2/3-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Helgens fiske, Trosa och Nynäshamn. 1-2/3-14

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Helgens fiske, Trosa och Nynäshamn. 1-2/3-14

Helgens fiske var precis som det varit på mina sista fisketurer. Inte ett pet i grejerna. Det enda som är tröstande i sammanhanget är att det inte bara gäller mig.
    Lördagen var jag och min vän Roger i Trosa. Kör helt utan elektronik i hans båt, och ingen av oss hade varit där vi var tidigare. Så man får chansa lite. Men testade på djupare områden, utanför kobbar och småöar, var, grundvass, djupvass osv. Inte ett liv.
    Blev riktigt kallt på eftermiddagen, skakade rätt duktigt innan vi la av för dagen.
    Men likväl en riktigt trevlig dag på sjön. Roggans båt är riktigt grym, perfekt för två.

Glad Roger tar upp ankaret.
    .
    Söndagen bjöd istället på en “ny” bekantskap, Jag har träffat Kalle Jegefalk tidigare, men aldrig fiskat med honom. Så premiär idag. Kalle kör med sin riktigt heta Crescent, med riktigt stabilt hemmasnickrat kastdäck. En riktigt trevlig fiskebåt.

Perfekt båt!
    .
    Lite copy paste från gårdagen, dock hade vi elektriska hjälpmedel för att se djup och betesfisk. Men inte hjälpte det oss. *
    Temperatur i vattnet mellan 1.6-2.2 grader. Inte så attraktivt, och inte ett enda pet i mina grejer. Kalle hade antagligen en gädda som “bumpade” in i hans bete. Men inte mer än så.

Kalle är inte bara fiskare, han är kapten på denna båten också. *
    .

Optimalt väder, kallt som satan, vindstilla och dimma.
    .
    Vi får ta nya tag när det blivit aningens varmare och betesfisken tittar fram, då ska vi nog kunna lyckas peta upp några gäddor också. *
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar