ThePikeFather: Återspinningen på Sportfiskemässan, din hjälp gör skillnad!! 20/2-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Återspinningen på Sportfiskemässan, din hjälp gör skillnad!! 20/2-14

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Återspinningen på Sportfiskemässan, din hjälp gör skillnad!! 20/2-14

Robert “Robbo” Jonsson nominerade mig idag till Återspinningen.
    Återspinningen är ett projekt som går ut på att du och jag som sportfiskare ofta har ett överflöd av fiskeattribut som beten, spön och rullar samt mycket annat som vi faktiskt inte använder.
    Till Sportfiskemässan tar vi med dessa saker som vi inte använder och skänker till Återspinningen på Sportfiskemässan i Kista 21-23 mars. På Sportfiskemässan kommer återspinningen att skänka dessa återvunna beten till barn7-14 år.
    Enklare än så blir det inte.
    Här har ni mitt bidrag.
    .
    Du ger det du inte behöver. Barnen, våra blivande sportfiskare får våra nya eller begagnade saker så långt det räcker.
    När Robert Jonsson skapade Återspinningen skrev han så här:
    Även om det nu är 2011 så finns det tyvärr fiskeintresserade personer som inte har råd att köpa en ny utrustning. Ensamstående föräldrar runt om i landet klarar inte ekonomiskt att främja sina barns fiskeintresse. Fritidsgårdar har ingen möjlighet att låna ut fiskeutrustning till de som hänger där! Personliga assister kan inte åka och fiska med sina vårdtagare. Behöver det vara så? Absolut inte!
    Jag fick ta mig en ordentlig funderare på vad som skulle ske med Återspinningen när jag gick in som VD och delägare på Mieko Fishing. Återspinningen har legat mig varmt om hjärtat och det har delats ut utrustning via sportfiskare till ett antal skolor, fritidsgårdar och privatpersoner Sverige över. Att lägga ner Återspinningen var det aldrig tal om. När Tommy och Klas berättade om sina planer så föll pusselbiten på plats. Självklart passar det bättre om Tommy och Klas tar över som har goda kontakter, i branschen och sportfiskemedia, tar över stafettpinnen. De kommer få projektet att växa och nå nya höjder. Tack killar för att ni tar er tid!
    .
    Tillsammans är vi starka och kan hjälpa så många fler än vi tror!
    .
    Allt gott!
    //TPD

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar