3:e raka vinsten och PB i skryllan! | P.Westin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3:e raka vinsten och PB i skryllan! | P.Westin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3:e raka vinsten och PB i skryllan! | P.Westin

Idag var det dags för Skutskärs SFK´s KM Pimpel deltävling 3 av 4. Platsen var Karlholmsbruk med utgång i Snatra Bodarna.
    Jag hämtade upp Suomela strax innan kl.09. Finnen såg taggad ut som vanligt! Peugeoten rullade snabbt som tusan och vi var framme vid samlingsplatsen på utsatt tid, kl 9.15. Efter ha tagit emot deltagaravgifter och sålt lotter så kommer vi iväg strax innan 9.30.
    4 plusgrader och 7-8m/s sydlig vind, ca 990hPa i luftryck och lite droppar i luften. Blir trögfiskat idag misstänkte jag.
    30 minuters utgång och ingång behövdes idag! Finnen viker av in mot det stället som jag misstänkte! Skitfiske på honom!
    Vi blir ett gäng som tar promenaden hela vägen ut, ca 4km på blankisen. Väl på plats så dröjer det säkert en 30min innan jag känner det första försiktiga petet! Hittar några hål som ger fina abborrar kring 3-4hg. Tror jag drar som mest 40st i ett hål med min Anderspirk 50mm S/S med 12:ans krok.

Mellan 3-4m verkar de stå idag.
    Jag fyller skryllan och får byta påse. De runtomkring sitter oxå och drar fisk, men de får mest smått.
    Fisket dör ut och efter kl.12.30 så hittar jag mest på småfisk i mindre stim med Magnus Olsens 34mm S/K-pirk och egengjord strl.14 krok.
    Jag börjar gå in tidigare bara för att vara säker på att komma in i tid. Förstår att mitt tidigare PB på 4kg i skryllan är slaget med hästlängder. Frågan är bara hur långt det räcker. Har ju inte sett till Suomela på hela dagen och jag var riktigt orolig för att han skulle ha hittat på storstimm med abborre inne i viken där han vek av.. Fisket där inne kan ju va riktigt bra emellanåt!
    Stöter på Suomela på vägen in och han avslöjar att han inte fått så mycket.. Mmm, det tror jag först när vi väger in tänker jag!
    Väl inne så ser resultatlistan ut så här:
    Herr
    1:a Pierre Westin 10429gr
    2:a Tommy Suomela 2600gr
    3:a Marcus Holmgren 2447gr
    4:a Leif Liljeqvist 2240gr
    5:a Lennart Liljeqvist 1437gr
    6:a Roine Sundqvist 943gr
    7:a Seppo Höglenius 663gr
    8:a Bertil Levin 618gr
    9:a Peter Widmark 105gr
    Junior
    1:a Oliver Liljeqvist 1967gr
    2:a Macs Widmark 548gr
    Detta var min tredje raka seger SkutskärsSFK´s KM Pimpel, då de tre bästa resultaten räknas och en tävling är kvar, så innebär det att jag har vunnit KM i Pimpel för första gången!
    Som grädde på moset så tog jag även hem whiskey-lotteriet!
    Det var förra året som jag verkligen fick upp ögonen för pimpel och insåg hur jädrans kul det kan vara! Då slutade jag på en 9:e plats. Jag räknar in mig själv i kategorin nybörjare och lär mig något nytt efter varje pimpelpass. Nu hoppas jag att det lossnar lite bättre i Guldkroken´s KM oxå.. Där ligger jag sist i herrklassen. Målsättningen där var att spöa Suomela, men jag får nog tänka om och får försöka undvika sistaplatsen, då finnen ligger för bra till!

Magnus Olsen´s uppe och Anderspirken nere.. Dagens vinnaruppsättning!
    Peter Widmark och hans son Macs anslöt till dagens tävling. Riktigt roligt och jag hoppas att de kommer flera gånger! Kul med nya ansikten på pimpeltävlingarna!
    Macs spöade farsan sin och visade vart skåpet skulle stå! Härligt!

Nu får jag äta abborre till nästa KM på lördag igen.. Isarna är riktigt dåliga överallt så vi kör sista tävlingen där isen brukar ligga kvar länge: Älvskärs båthamn i Skutskär! Samling kl.09.30
    Välkomna!!
    Skitfiske på er!
    //Pirre…

Postat i:2014, Abborre, Karlhom, PB, Pimpel, Skutskärs SFK, Tommy Suomela, Vinterfiske Tagged: 2014, Abborre, Karlholm, PB, Pimpel, Skutskärs SFK, Tommy Suomela, Vinterfiske

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
991 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 962 visningar