Ranglers: Dålig is - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Dålig is

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ranglers: Dålig is

Redan i torsdags kväll åkte jag och Jim runt till ett par sjöar i närheten för att se hur isläget var inför helgen. Vi hade ingen vidare tur då de två första sjöarna bara hade några få cm is. Iglasjön däremot höll lite bättre men det var ändå bara 7-8 cm och lite för lite för att vi skulle våga satsa på den i helgen.
    Fredags eftermiddag åkte jag och Karin mot Dagsås för att se om vi kunde hitta någon sjö där där isen fortfarande höll måttet. Vår först chansning skulle bli Humsjön, och mycket riktigt så låg den fortfarande dock bara med en is på ca 10-11 cm. När vi ändå var där testade vi fisket en kort stund utan ett enda hugg.
    I Lördags då var det först jobb som gällde på förmiddagen, på eftermiddagen åkte dock jag och jim också mot dagsås för att leta fler isbelagda sjöar. Även då testade vi humsjön någon timma, dock blev isen sämre ju längre ut vi gick och ca 1/4 var nu öppetvatten. Ingen gädda denna gången heller.
    Älvasjön var mer än halvasjön öppen, ottersjön var fryst en bit ut, men dessvärre omöjlig att komma ut på från det håller vi försökte. Sist åkte vi till den lilla sjön i området och där var de faktiskt 10-11 cm is. Så nu i morse var vi åter på plats för att testa fisket där, men återigen stendött.
    Fisket hittills i år har varit riktigt bedrövlig dåligt. Vi har inte kunna välja de sjöar vi önskat utan fått fiska där det varit is, så tyvärr har vi ett par på önskelistan som får vänta till annat tillfälle.
    Tror inte det blir något mer isfiske för i år nu. Nästa helg tror jag inte det finns några isar kvar i närheten som bär överhuvudtaget. Så om det inte kommer mer kyla så får vi istället se fram emot båtfisket….

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 856 visningar