Svål Fishing: Isfiske efter träskgädda! 2014-02-10 19:02 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Isfiske efter träskgädda! 2014-02-10 19:02

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: Isfiske efter träskgädda! 2014-02-10 19:02

Det var Söndag och sedan i början på veckan hade det planerats in ett ismetespass!
    Med många förslag och olika teorier skulle vi hamna i ett utav Ålands många Träsk.

Dagen började sisådär, när jag vaknade av att någon kom in i huset och försiktigt sa"hallå".....
    Yrvaken i sängen undrade jag vem i hela friden går bara in i huset mitt i natten??? sen började hjärnhalvorna samarbeta, ohhh just det ismete, Lukkan, försåvit mig AJAJAJAJA!!

Så yrvaken och jävlig lyckades jag få på mig kläderna koka kaffe glömma sötsaker och smörgåsar (=,
    Medans lukkan gick ner till garaget och fiskade lite mört (=.

Tillslut efter min försovning satt vi i bilen och var påväg till "träsket".

Det skulle visa sig vara lite bökigt att komma ner till träsket!!! jag började med att "plummsa" i högerbenet upp till knät på min rek ruda ner till vattnet, Bra början!!!
    Ähh man ska inte gnälla vara ju plussgrader.

Efter mycket slit......

Inte nog med att snön var borta så var det snårigt som tusan..... Men lukas sköte sig galant (=.
    Väl ute på isen efter lite rivsår, blöt fot och några svordommar, så känndes livet ganska lätt då det fanns andra som hade haft det svårar (=.......

Så änteligen kunde vi börja fiska.....

Så snart vi börjat få ut några spön plingade de till, och dagens första fisk kunde landas. 2,5kg..
    kändes riktgt hett det här,

Och precis när vi fått ut alla spön så hör vi det plinga utav bara den, och vi tittar runt bland våra spön, men inget rör på sig, sen hörs det lite brak och lite knak och lite pling!! Det var Johan Boman som tagit sig igenom skog och vass och skulle ismeta med oss idag..

Väl ute med en hel del spön vart det några fäll och några små gurkor som kom upp!

Många fäll hade vi, som måste har varit fisk, för när man kände på linan kände man tyngd. Men så vid mothugg var det tommt. vi testade även att mothugga direkt, och vänta länge, länge innan mothugg, men inget var där!!!

Så här såg det ut ganska många gånger det här passet....
    Sen tillslut var det dags för lite bättre fisk, gick ganska bra med lina från rullen då lukkan satte ett perfekt mothugg.

Var riktigt coolt idag när isen var genomskinlig...

En 6kg + fisk kom upp!!! runt 90 cm lång, välfylld buk och i bra kondition. Vacker fisk.

Bra Jobbat Lukkan!!!!

Tyvärr så hände det inte så mycket mer efter denna!! förutom att det började blåsa väldigt mycket och regna. Så vid 16.00 tiden fick det vara bra för idag!!!

Men med 5 fisk upp och massa konstiga fäll så sätter vi Punkt för denna dagen och hoppas att vi hinner komma ut och ismeta en gång till i år innan isen sakta men säkert försvinner...

/Stubben

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 810 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 275 visningar