För inte allt för länge sedan började Frank och jag diskutera och fundera över hur det skulle vara att starta en tävling oss Team-medlemmar emellan, där fokus skulle ligga på gädda. Fråga om en vänskaplig, men ack så prestigefylld, tävling alltså. Tävlingen är nu i full gång, och konceptet är ganska enkelt. För oss har storleken betydelse!
Följande regler gäller:
- Tävlingstid 1 år åt gången, vandringspriset överräcks ifall det blir ägarbyte i samband med Teamets julfest i slutet av året.
- Den som får sitt namn ingraverad i bucklan för 3:e gången tar hem den för gott.
- Gäddans vikt är avgörande, fångstmannen till årets tyngsta vinner alltså.
- Gäddan bör vara fångad med sportfiskemetod.
- Gäddan återges sin frihet efter att ha fått posera framför kameran samt fått sin vikt och längd konstaterade.
Reglerna är enkla och ”enda” man bör göra är att fånga den största gäddan för året för att få hem pokalen åtminstone för det kommande året. Som bäst pryder bucklan vitrinskåpet hemma hos oss men jag känner att ribban lagts onödigt högt nu redan, i och med Franks isgädda på över 11,5 kg redan i januari. Gäller att ligga i!
Slänger slutligen upp en bild här från i söndags när vi var ute 4 mans stark ur Teamet, i hopp om nåt grövre.
Längre rapport och mera bilder på kommande så håll ögonen öppna...
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Följande regler gäller:
- Tävlingstid 1 år åt gången, vandringspriset överräcks ifall det blir ägarbyte i samband med Teamets julfest i slutet av året.
- Den som får sitt namn ingraverad i bucklan för 3:e gången tar hem den för gott.
- Gäddans vikt är avgörande, fångstmannen till årets tyngsta vinner alltså.
- Gäddan bör vara fångad med sportfiskemetod.
- Gäddan återges sin frihet efter att ha fått posera framför kameran samt fått sin vikt och längd konstaterade.
Reglerna är enkla och ”enda” man bör göra är att fånga den största gäddan för året för att få hem pokalen åtminstone för det kommande året. Som bäst pryder bucklan vitrinskåpet hemma hos oss men jag känner att ribban lagts onödigt högt nu redan, i och med Franks isgädda på över 11,5 kg redan i januari. Gäller att ligga i!
Slänger slutligen upp en bild här från i söndags när vi var ute 4 mans stark ur Teamet, i hopp om nåt grövre.
Längre rapport och mera bilder på kommande så håll ögonen öppna...
..... |
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)