Första hugget - fail! | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första hugget - fail! | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Första hugget - fail! | Pike Passion

Jaha. Första gången jag ska testa den här fina Söderjiggen och vad händer? Lät den sjunka till botten sedan påbörjade jag en sakta hemtagning och efter bara några sekunder högg det hårt men i mothugget lossnade gäddan. Sedan kom den upp med avbiten paddel. Fuck..! Det har dock sin förklaring. Jag och och Alex fiskade i mörker och minusgrader, gäddorna högg hårt från djupet men vi hade många riktigt konstiga hugg. Alex real eel vittnade om att gäddorna siktade på svansen, då hans alldeles nyinköpta jigg var helt sönderfransad längs hela tailen. Vanligtvis kommer hugget mot själva kroppen, men tydligen inte den här kvällen. Min teori är att gäddorna inte såg betet så bra i mörkret utan gjorde sina utfall mot den del som sänder ut rörelsevibrationerna. Det skulle förklara varför vi tappade flera gäddor som aldrig fastnade när vi gjorde blixtsnabba mothugg och att svansen som sagt var sönderäten och att Söderjiggen tappade sin stjärt. Jag får försöka laga den. Obs på bilden har den ingen stinger, men har det så klart då jag fiskar med den. Vi fick 6st gäddor men bara små.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 905 visningar