Kina rullar, succé eller fiasko? | Gold Coast Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kina rullar, succé eller fiasko? | Gold Coast Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kina rullar, succé eller fiasko? | Gold Coast Fishing

För några veckor sedan la jag en beställning på tre rullar från Kina, tanken är mest att prova vad dessa billiga rullar kan ge för prestanda. De rullar jag beställt ligger på väldigt låga priser. En rulle är värd 47kr inklusive frakt, en 170kr, och en 220kr. Det roliga med dessa rullar dock är att de inte har några namn. Dom är bara namngivna efter storlek och typ av rulle.
    Jag har inga höga förhoppningar angående vad dom ska kunna ge mig i kvalitet och känsla för fisket. Det är mer utav intresse och nyfikenhet jag vill ha dessa rullar.
    Om dessa rullar inte kan ge mig något inom fisket kan jag i alla fall använda dom till utfyllnad på hyllan för alla rullar.
    Under veckan nu fick jag hem två av tre rullar och blev faktiskt överraskad. Rullen för 47kr (blå) var inte mycket att hänga i julgranen. Allt var i plast och den såg bra ut, men kvalitén var sämre än mormors rostiga Toyota corolla. Det lät som att rullen legat i saltvatten i tre veckor för att bara leva om så mycket om möjligt när man vevar och kärva som ett gammalt lås på utedasset. Så den får inge bra betyg, men jag hade inte väntat mig att ge den det heller.
    Den andra rullen jag fått är den för 170kr(svart, röd). Den är i mycket högre kvalitet och om du skulle lägga den bredvid en rulle för 700kr skulle du inte märka skillnad. Dock så kan det vara en fördel att prova den innan jag säger för mycket. Bromsen är det enda jag har att klaga på, den verkar lite slö, men borde hålla för en gädda upp mot 5-6 kg åtminstone.

I väntan på den tredje rullen som jag tänkt ha på mitt Jerk spö är jag förhoppningsfull. Om den håller samma klass som den rulle för 170kr är jag väldigt nöjd. Då är den en rulle jag kan använda och förhoppningsvis inte få lådras på.*
    Samtidigt som jag gjort beställningar från Kina har jag även gjort beställningar inom Sverige. Det jag beställt är kläder som jag har köpt för att enbart ha till fiske. Jag beställde byxor och jacka från www.Engelsons.se. Snabbt fick jag kläderna och storleken var helt perfekt! Har bara goda ord att säga om deras hemsida och jag tycker dom har ett riktigt bra utbud. Kläderna är enormt sköna och riktigt snygga enligt mig.

Tweet

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar