Fiske i Karlskrona | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Karlskrona | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Karlskrona | Pike Passion

Rapport från dagens fiske. Väder: Luften 5 grader, helgrått och många regnskurar, starka vindar från väst / sydväst ca 10-12 m/s. Tillstånd: Knappt bakis och lite sömnbrist. Annars glad och taggad som bara fan. Matsäck: Två limpmackor med ost ägg och bacon. Dryck vatten. Jag och Alex fiskade från land och mobiliserade oss strax efter ljuset äntrat. Det började med fisk på första kastet, en rätt lång men smal gädda högg en wolf tail med grön paddel i ytan. Vi förbannade Blekinge för att strandlinjen antingen består av privata tomter eller ogenomtränglig vass - avundas alla med båt haha. Får fiska gamla platser istället. Alex tappar en bättre fisk över en djuphåla, kanske 100cm+. Surt. En stund senare får jag ett bra hugg på den nya Little Esox från Jeff Boggs på samma ställe där Alex tappade sin. Upp kommer en fin knubbig kannibalgädda. Alex håvar. Fotar. Och sedan världens klumpigaste release av mig..! Tänkte greppa stjärten och hålla den ett tag i vattnet men gäddan sprattlade till som galen och slog mig i bröstet för att sedan plumsa rakt ner i vattnet. Jaja hej då! Stora beten fungerade bäst. Växlade mellan stora och lilla haspelutrustningen med olika stora gummin för att se vad som funkade. Dängde ett tag med det största som finns i min beteslåda: Shadjigg på 30cm svart/vit med röda ögon. Tro fan det smäller på den och jag förväntar mig ju en bra fisk på den men icke - 3 gånger om kommer en gädda i 1-3 kilosklassen upp. Mctailen med sandrasvans fick känna på gäddtänder tills den gick i graven. Strax innan vi slutade för dagen kom en jäkel och knep svansen. Hmmmf!! Jag hade fångat 13 gäddor när dagen var slut. Dagens fisk på 5,8kg och 90cm. Fetslukade en Little Esox, satt längst ner i svalget. Liten gädda med stor aptit. En till gädda på storshaden.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar