Team Colibri: Honda og NMEA - ikke helt i mål - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Honda og NMEA - ikke helt i mål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Colibri: Honda og NMEA - ikke helt i mål

    NMEA2000-nettverket i Silveren begynner å komme på plass. Jeg har strekt kablene og grublet litt over plasseringen av min nye HDS 5x. Ikke minst har det krevd litt tankevirksomhet å finne en fornuftig kombinasjon av strømkabel og giverledning til den nye HDSen, siden jeg vil at den skal være dreibar og synlig fra alle tre tofter i båten.


    Jeg har støtt på et problem med NMEA-kabelen til Hondaen også, kontakt og støpsel passer ikke sammen. Jeg har sendt en mail til importøren av Honda (Kellox) så får vi se hva de sier. Så vidt jeg kan se har jeg riktig kabel i forhold til motormodell i følge internettsidene til Honda. På den annen side vil det ikke være første gang jeg tar feil, det er litt av moroa med å gjøre ting selv.


    Første bilde er fra Hondaens (BF50 2008 modell) babord side. Et stort plastdeksel må fjernes, det er festet i bunnen, på toppen og i front og man bør være varsom så festene ikke sprekker. En stor flat skrutrekker er kjekk å ha for å løsne det nederste festet.







    Neste bilde er med dekselet av. I følge instruksjonene som fulgte med kabelen, og Honda sine internettsider er det den blå kontakten som er NMEA2000. Denne er ikke koblet til noe i utgangspunktet.





    Bildet under viser selve kontakten, etter at jeg har tatt av beskyttelsesdekselet som satt på den.





    Her er den samme kontakten (blå) som på bildet over, med kontakten fra NMEA-kabelen ved siden av (gul). Det er disse to jeg ikke får til å passe sammen.





    Bare for å teste, tok jeg ut en hardplastpakning som var inne i motorens NMEA-kabel. Her er kontakten og pakningen ved siden av hverandre. Kontaktene passet fortsatt ikke sammen.







    Fra før av har jeg en turteller montert i båten. Jeg tok derfor en kikk på kontaktene der også, for å se om noen av de kunne passe. De gjorde de ikke. Jeg er uansett ganske sikker på at det ikke er disse som skal brukes.










    Beklager den litt semre bildekvaliteten. Jeg trenger et nytt kamera...




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X