När jag ändå är igång och presenterar några favoritbeten så måste jag ju ta med Pulex/Pulex Light från Mälaren Lures.
Det är en tail i det mindre formatet som finns i två viktningar, sjunkande samt långsamt sjunkande.
Det som skiljer Pulex och Pulex Light är att den förstnämnda har en vanlig skruvögla i bak medans Light versionen har en skruv för att fästa svansen på.
Jag brukar fiska Pulex versionen på samma sätt som light versionen med endast en trekrok. Då kan man välja på om man vill ha en lös svans som fästes med fjäderring utan krok på eller om man fäster svansen direkt på öglan. HÄR kan man läsa hur jag gör det.
Vill man ha ännu mer fart på betet så brukar jag klippa till en Action Plastics Super Mag Grub 5 så att den blir lite smalare, då får betet en härligt simmande gång som gäddorna verkar gilla.
Betet funkar kanon de dagar gäddorna inte är sugna på större beten, då verkar dessa små rackare reta gäddorna att slå ihop käftarna över dem.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Det är en tail i det mindre formatet som finns i två viktningar, sjunkande samt långsamt sjunkande.Det som skiljer Pulex och Pulex Light är att den förstnämnda har en vanlig skruvögla i bak medans Light versionen har en skruv för att fästa svansen på.
Jag brukar fiska Pulex versionen på samma sätt som light versionen med endast en trekrok. Då kan man välja på om man vill ha en lös svans som fästes med fjäderring utan krok på eller om man fäster svansen direkt på öglan. HÄR kan man läsa hur jag gör det.
Vill man ha ännu mer fart på betet så brukar jag klippa till en Action Plastics Super Mag Grub 5 så att den blir lite smalare, då får betet en härligt simmande gång som gäddorna verkar gilla.
Betet funkar kanon de dagar gäddorna inte är sugna på större beten, då verkar dessa små rackare reta gäddorna att slå ihop käftarna över dem.
Pulex/Pulex Light Fakta:
Längd ca: 6,5 cm utan svans
Vikt ca: 45-50 gram
Krok: Gamakatzu 1/0
Hemsida; http://malarenlures.se/
Längd ca: 6,5 cm utan svans
Vikt ca: 45-50 gram
Krok: Gamakatzu 1/0
Hemsida; http://malarenlures.se/
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)