I lördags så stack jag Marcus och David Lundberg ut till ”grytan” igen för att se om vi inte kunde locka fram några fler feta madammer där! Sist vi var där så dök det ju upp en fin gädda men antalet var väl inget att skryta med. Denna gång var det tvärtom, det dröjde inte så länge innan dom började hugga, under vissa huggperioder blev det nästa jobbigt =) Jiggen hann typ inte sjunka ner till botten innan dom högg! Däremot var väl inte storlekarna på vår sida denna gång, som man alltid gör så tappade vi 3 fina som jag gärna hade velat se vikt och längd på men så är det ibland man kan inte få allt.
Men efter ca 5 timmars fiske så hade vi nog fått upp ett 20-tal och tappat typ 15 stycken. Vi varken mätte eller vägde några utan krokade av dom vid båtkanten direkt, uppskattningsvis så låg dom på 2-4kg men dom var grova och fina och gav lite fajt ändå!.
Såg idag att det ska bli massa minusgrader till helgen vilket är lite surt, skulle gärna lägga något pass till i denna gryta för jag vet att det går stora där, visst isfisket är roligt men känns inte lika häftigt att dra en 10+ på ismete som att dra den med spö från båt.
Men vem vet det kanske hinner bli ett pass till ?! =)
Tills nästa gång, SKITFISKE på er!
Inlägget Grytan kokar! dök först upp på NFTeam.se.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Men efter ca 5 timmars fiske så hade vi nog fått upp ett 20-tal och tappat typ 15 stycken. Vi varken mätte eller vägde några utan krokade av dom vid båtkanten direkt, uppskattningsvis så låg dom på 2-4kg men dom var grova och fina och gav lite fajt ändå!.
Såg idag att det ska bli massa minusgrader till helgen vilket är lite surt, skulle gärna lägga något pass till i denna gryta för jag vet att det går stora där, visst isfisket är roligt men känns inte lika häftigt att dra en 10+ på ismete som att dra den med spö från båt.
Men vem vet det kanske hinner bli ett pass till ?! =)
Tills nästa gång, SKITFISKE på er!
Inlägget Grytan kokar! dök först upp på NFTeam.se.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)