SalmoTruttaSyd: Kalla fingrar och lä med bron i ryggen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SalmoTruttaSyd: Kalla fingrar och lä med bron i ryggen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SalmoTruttaSyd: Kalla fingrar och lä med bron i ryggen

[FONT=Trebuchet MS]Med tanke på alla rapporter senaste dagarna har man svårt att stanna kvar i soffan. Detta trots kraftiga vindar och påhälsning från en och en annan regnskur. Dagen börjar med fokus på sydkusten, men innan jag satt mig i bilen rapporterar Fredrik via sms och vindarna är för hårda. Vi tänker om och styr mot brofästet där en kylig vind från söder hälsar oss välkomna. Med backarna i ryggen kan man hitta lä. [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Testar både naturtroget och skrikigt. Gillar kastlängden på Spöket Kulan[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Dock funderar jag på hur vinden påverkar fisket? Det fanns förr en kille som kallades "stormfiskaren" som vara var ute i hård blåst. Hans teori var mer syresatt vatten och mycket mat i omlopp. Sen är väl nyckeln att hitta de områden där öringen orkar stå och vila. För även om vintern varit mild är fisken mer stationär just nu och det krävs att du som fiskare rör på mig. Jag gör aldrig verklighet att utmana stormen idag, det har jag gjort många gånger förr utan större framgång. Fiskar istället av ginklart vatten med olika beten. Hör rykten om öring och regnbåge som fångats i trakterna. Det känns dock att ännu mer ruggigt väder är på ingång så det får endast bli en kort tur idag, synnerligen då jag inte hittar mina fiskevantar. Vi hoppas på mer sympatiskt väder snart.[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Mycket folk i Sibbarp[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar