parabellum: 140104 – Sällskap på kusten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 140104 – Sällskap på kusten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 140104 – Sällskap på kusten

Hade idag nöjet att få lite sällskap på kusten då Anders blev sugen (eller motvilligt meddragen?) på lite gentelmannafiske.
    Hur som helst var planen att mötas upp klockan 9.30 men då någon lyckades med bedriften att försova sig så kom vi inte i plurret förrän närmre 11. Börjar lite trevande som sig bör men det skulle lossna efter en dryg timme eller nåt.
    Anders som inte fick den bästa av starter på dagen lyckas få ett rejält trassel på en sådan där kaffekvarnsrulle, tacka vet jag multin istället. Betydligt säkrare även om de flesta kanske inte skulle hålla med…
    Medans Anders försöker få ordning på oredan plockar jag dagens första fisk. En liten grönländare som krokades av i vattnet.

Anders som verkar tycka det är roligare att trassla traslar vidare så fort han trasslat färdigt.* En styck Goby får respass och åker solo ut i havet. Märkligt nog lyckas han några minuter senare trassla in sig i linan som tidigare gick av och återfår på så sätt draget som senare ska ta dagens största fisk.
    Men först lyckas jag kroka nummer två för dagen. En godkänd blank fisk strax över 50 cm. Båda mina har hittentils tagit på en upphängare i form av en räkimitation.

En kort stund senare få jag ytterligare ett hugg men efter bara ett par sekunder är det över. Även denna tog på upphängaren och när jag har fått in linan ser jag att denna saknas. Måste hitta en bättre knut till mina löpande upphängare.
    Då vi börjar frysa så smått bestämmer vi oss för att börja röra oss tillbaka mot bilarna . Anders ska bara lägga ett kasst till och det var en utomordentligt god idé för snart ser jag han stå med ett schysst spöböj. Efter en kort fotosession får den simma åter och vi rör oss hemåt . En fin fisk som jag skulle uppskatta till cirka 2kg. Grattis Anders, klart*välförtjänt efter en något strulig start på dagens pass.

Havsöringar 2014
    Tim: 4
    Anders: 1

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar