Ranglers: Nyårsaftonfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Nyårsaftonfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ranglers: Nyårsaftonfiske

En sista liten fisketur skulle man hinna med 2013. Återigen va det säm som gäller. Omgående får Karin ett hugg på den otroliga Westin Jätte – Red Tiger, som fiskat otroligt bra hela höst/vintern. En vobbler som jag fick i 30års present i november av Larsson. Karin får dock ingen respons i spöt efter mothugget. Sekunder senare känner hon just ingenting. När hon vevar upp ser vi att gäddan har bitit av titantafsen. Red Tiger finns inte längre hos oss. Samtidigt som vi letar fram ny tafs ser jag i ögonvrån något rött. En bit i från båten ser jag då en mindre gädda som har min födelsedagspresent,en 19 cm Westin Jätte hängandes längs med sidan. Där ligger han och guppar runt i vågorna en bra stund. Men så fort vi närmade oss så simmade han ner under ytan igen. Vi spanade efter honom en stund på platsen för att se om han skulle dyka upp igen, vilket han dessvärre inte gjorde. Dessvärre tror jag han får problem att överleva detta, tur i oturen är ju ändå att det var en mindre gädda och inte ett stort monster.
    Utöver detta hugget får vi nog bara 2 till på tre timmars fiske. Ingen av dessa ville dock kliva på riktigt. Så det var riktigt skitfiske på årets sista fisketur. Men nu blickar vi framåt och undrar vad 2014 kan ha att erbjuda oss i fiskeväg.
    Kommer inom kort skriva en sammanfattning om fiskeåret 2013. Oförglömliga fångster och ögonblick…
    Vi önskar alla ett riktigt skitfiske år!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
989 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 901 visningar