Fly for Art: Året 2013 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: Året 2013

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fly for Art: Året 2013

Det är av ordning att ge en glimt ur det gångna året! Tyvärr har de varit ett mindre roligt år. Även om de haft sina stunder! Här kommer en liten liten tillbaka blick och lite om nästa år.
    Året började med en stor förlust. Min högt älskade morfar, Göran Ulfsparre avled den 21 februari i en ålder av 86 år. Han saknas av många vänner, familjemedlemmar, och fiskare. Han var en fantastisk man som jobbade hårt för Emån och de fantastiska havsöringarna. Gästvänlig och älskvärd!
    För mig var han min morfar, vägledare och min trygghet. Hans bortgång har tagit hårt och har inte orkat åka till Em lika ofta som vanligt.
    Mitt stora glädjeämne har varit den vilda lilla wachtelvalp jag fick hem i början av sommaren. Congratz Fighting Pirta, kallad Nike. Hon har växt sig till en ordentlig och kraftfull tik. Stor och högrest, uppkäftig, kaxig och bra med power. Arbetsvillig och kontaktsökande. Tror starkt på denna “lilla” tjej, nu längtar man till 1 okt 2014 när hon får visa på riktigt vad hon går för än så länge är hon för valpig för att släppas på riktiga jakter.
    Ginny blir bara bättre och bättre i sitt arbete i skogen, tyvärr har hon varit sjuk under en längre period i borelia och bronkit men är nu helt återställd och i gång.
    Även kommit en liten bit på den motvilliga apporteringsbiten.
    Gjorde premiär i Mörrum och fick äran att få en liten laxkalv tidigt på morgonen sista dagen. Väldigt vacker omgivning, så blir nog inte helt otroligt om jag tar en sväng dit igen under nästa år.
    Nu hoppas jag att 2014 blir ett år med mer glädje det kommer dock bli ett tufft första halvår med allt som är i rörelse. Det som inte dödar de härdar och min envishet har jag arvt efter morfar och att ge upp har jag ingen aning om vad det innebär.
    Det som jag ser fram emot till nästa år är lydnadstävling klass 1 med Ginny, vi ska fixa anlagsprovet och försöka få våra 3 första pris så hon blir champion. Nike ska gå anlagsprovet och till hösten blir det unghundsprov.
    Premiären på Em med alla underbara vänner.
    Blir såklart en del flugfiskande, men har en känsla av att det mest blir runt Halmstad men vi får se hur allt urartar sig.
    Jakt ska vi inte glömma för allt i värden året kommer inledas med jakt på torsdag! Ett bättre sätt kan man inte börja året!
    Ni blir det lite nyårsfirande men till er alla underbara läsare!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 840 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 320 visningar