[FONT=Verdana]Året 2013 var en vändpunkt i mitt fiskeliv, självförtroendet var kört i botten
efter en usel [/FONT][FONT=Verdana]lax-säsong 2012 trots bra förutsättningar med bra steg av
lax-ett rekordår vad gällde [/FONT][FONT=Verdana]fångster av spöfångad lax. Månne var det den tävlingen
som jag och några av mina fiske- [/FONT][FONT=Verdana]polare beslutat att köra som spökade
- Laxskägget 2012". För alla som fiskade nappade det, förutom f[/FONT][FONT=Verdana]ör mina
medtävlande och mig själv. Skägget växte och nappen uteblev.
Självtroendet hade [/FONT][FONT=Verdana]man vid fotknölarna vid det här laget och fisket var
inte kul längre. Sa ofta till sambon under den här tiden- Jag åker [/FONT][FONT=Verdana]till älven
nu, måste bli av med skägget. Fiskeglädjen var som bortblåst. För mig
slutade laxsäsongen med en 0:a i protokollet. Inte ens en kanonfin
öring på 6,4 kunde lyfta humöret.
[/FONT]
[FONT=Verdana]Så kom då hösten och vintern och sedan sprang tiden iväg mot en
ny laxsommar. [/FONT][FONT=Verdana]Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men
det började med en skön drillning redan i början [/FONT][FONT=Verdana]av juni, en kanonfin
larre på 10+ från skravlet som dessvärre gick sin väg efter att skavt
av linan mot [/FONT][FONT=Verdana]en sten. Men en vecka senare satt en ny larre på kroken,
mindre men ändå. 5,5 kg i toppkondition. [/FONT][FONT=Verdana]Den onda cirkeln var bruten,
kunde släppa ner axlarna och se fram emot en laxsommar [/FONT][FONT=Verdana]igen!
Fem laxar på land totalt under säsongen, och med ett nytt personbästa
vid laxtrofén i mitten av juni. Vikten på min lax 15,8 kg och fångades
på Korallen. Jag förlorade tävlingen mot Roger "Mellis" Mellberg med 1 hg!!!!
Snopet men trots allt [/FONT][FONT=Verdana]nytt Pb!
Nu går vi mot en ny säsong - men jag tänker inte spekulera alls- från och med nu
ska jag njuta av mitt fiske. Ett stort tack till alla ni som hjälper mig att hålla liv i
i gavleoring - utan er vore det svårt eller rentav omöjligt att driva den framåt!
Så ta nu hand om er så får vi hoppas att i träffas snart!
Tony[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)