gavleoring: Gott nytt år! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Gott nytt år!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Gott nytt år!

[FONT=Verdana]Året 2013 var en vändpunkt i mitt fiskeliv, självförtroendet var kört i botten
    efter en usel [/FONT][FONT=Verdana]lax-säsong 2012 trots bra förutsättningar med bra steg av
    lax-ett rekordår vad gällde [/FONT][FONT=Verdana]fångster av spöfångad lax. Månne var det den tävlingen
    som jag och några av mina fiske- [/FONT][FONT=Verdana]polare beslutat att köra som spökade
    - Laxskägget 2012". För alla som fiskade nappade det, förutom f[/FONT][FONT=Verdana]ör mina
    medtävlande och mig själv. Skägget växte och nappen uteblev.
    Självtroendet hade [/FONT][FONT=Verdana]man vid fotknölarna vid det här laget och fisket var
    inte kul längre. Sa ofta till sambon under den här tiden- Jag åker [/FONT][FONT=Verdana]till älven
    nu, måste bli av med skägget. Fiskeglädjen var som bortblåst. För mig
    slutade laxsäsongen med en 0:a i protokollet. Inte ens en kanonfin
    öring på 6,4 kunde lyfta humöret.
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]Så kom då hösten och vintern och sedan sprang tiden iväg mot en
    ny laxsommar. [/FONT][FONT=Verdana]Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men
    det började med en skön drillning redan i början [/FONT][FONT=Verdana]av juni, en kanonfin
    larre på 10+ från skravlet som dessvärre gick sin väg efter att skavt
    av linan mot [/FONT][FONT=Verdana]en sten. Men en vecka senare satt en ny larre på kroken,
    mindre men ändå. 5,5 kg i toppkondition. [/FONT][FONT=Verdana]Den onda cirkeln var bruten,
    kunde släppa ner axlarna och se fram emot en laxsommar [/FONT][FONT=Verdana]igen!
    Fem laxar på land totalt under säsongen, och med ett nytt personbästa
    vid laxtrofén i mitten av juni. Vikten på min lax 15,8 kg och fångades
    på Korallen. Jag förlorade tävlingen mot Roger "Mellis" Mellberg med 1 hg!!!!
    Snopet men trots allt [/FONT][FONT=Verdana]nytt Pb!

Nu går vi mot en ny säsong - men jag tänker inte spekulera alls- från och med nu
    ska jag njuta av mitt fiske. Ett stort tack till alla ni som hjälper mig att hålla liv i
    i gavleoring - utan er vore det svårt eller rentav omöjligt att driva den framåt!

Så ta nu hand om er så får vi hoppas att i träffas snart!

Tony[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar