Välkommen till nyskapade Gold Coast Fishings blogg och site!
Här kommer du kunna läsa, kommentera och diskutera om fiske i alla dess former tillsammans med andra fiskeintresserade och med oss skribenter.
Vilka är vi skribenter?
Adam Sundqvist
20 år, uppvuxen i Örnsköldsvik med fiskespö och hockey klubba i händerna. Skriver mest om våra fiskeäventyr både i Sverige och USA.
Jag är född och uppväxt vid havet så fisket kom naturligt för mig. Samtidigt har jag ett intresse för hockey och då jag växte upp i Örnsköldsvik. Hockeyn har tagit mig till division 1 och även spel i den amerikanska collegeligan NCAA III där jag representerade Concordia College. I USA blev det mycket fiske och det är därifrån mycket inspiration kommer också.
Fisket har alltid varit ett av dom största intressena, men har tagit över mer och mer allt eftersom jag blivit äldre och nu känns det som att jag tar ännu ett steg med denna blogg.
Mitt mål för 2014 blir att förbättra mitt personbästa på gädda. Först en 100 klubbare och sen en gädda över 10kg. Om jag lyckas det återstår att se.
Robbin Öberg
26 år gammal nybliven pappa som bor i Köpmanholmen utanför Örnsköldsvik, jag bor där i en villa tillsammans med min sambo Therese, min dotter Ellen och min hund Zorro.
Jag var under min uppväxt väldigt fiskeintresserad tills jag kom upp i tonåren och började intressera mig för annat (tjejer) men återupptog fisket igen 2010. Då var det kul bara att kasta en spinnare då och då, men det växte ut i ett fullskaligt intresse. Jag har hunnit testa på det mesta som finns att testa här i trakten och framför allt så är det trolling och mete efter gädda eller lax som är det som jag intresserat mig för mest.
Målet för 2014 är att fånga några nya arter som är värda att notera PB på samt att det skulle vara kul att putsa på de PB jag har sedan tidigare.
Bortsett från fiske har jag ett stort intresse för ishockey och fotboll där favoritlagen är MoDo Hockey och Newcastle United.
Här på siten kommer vi så klart publicera inlägg men även erbjuda lite bredare service än vad man kanske är van vid på en blogg. t.ex. har vi konton på instagram, facebook och twitter som ni kan se här i den högra kolumnen där dels våra inlägg kommer att spridas bl.a. Förutom att vi har feeds från våra egna konton på instagram och twitter så kommer det också att rulla bilder och inlägg från instagram och twitter med #fiske.
Vi har även aktiverat en del plugins så som översättningsverktyg från Google som gör att läsare från hela världen kommer att kunna läsa det som skrivs här på siten, allt för att nå ut till så bred publik och läsarkrets som möjligt.
Vi har även en satsning på media här på siten, dels har vi ett bild och videogalleri där bilder kommer att läggas upp allt eftersom istället för att fylla inlägg med bilder så kommer det länkas till specifika fotoalbum för att göra inlägg mer lättlästa. Utöver bild och videogalleriet har vi en sektion för Webb-TV, vi har testat tekniken och vi kan sända live från fisketurer, även om det inte är något som har prioritering just nu så får vi se om det kan komma att bli så i framtiden, initialt kommer det läggas upp youtubeklipp från våra fisketurer och annat som vi väljer att filma som är fiskerelaterat.
Inlägg skrivs för fullt och i skrivande stund finns ca 30 färdiga inlägg och när vi känner att vi har en tillräckligt bred bas så kommer inlägg att börja publiceras aktivt, tills dess så fortsätt gärna att besöka vår site, lämna någon kommentar om ni funderar över något och ha ett skitfiske 2014!