parabellum: 131216 Dubbla årsbästa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 131216 Dubbla årsbästa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 131216 Dubbla årsbästa

Julledigheten har börjat och sjöarna fortfarande är isfria. Därför tänkte vi att det var dags för lite fiske trots den senaste tidens mediokra resultat. Jag och Martin möttes vid sjön klockan 08.00 och en halvtimme senare var vi igång. Vi inledde med att fiska ute på öppet vatten men det var först när vi gick in i i/vid en lävik som det började hugga. Efter en kortare huggperiod med 4-5 Gäddor i båten kommer en torped och inhalerar mitt hemmagjorda paddelbete precis intill båten. Vid huggtillfället var jag säker på att det var en jättefisk men efter vägning och mätning visar det sig att fisken väger 7.2kg och mätte 99cm. Ingen jättefisk men ändå ett årsbästa för mig.

Efter lite laborerande med fiske på olika platser märker vi att mycket Gädda står uppblåst i den vissna vassen längs sjöns kanter. Dett resulterar i en hel del hugg, mycket tappad fisk och några landade Gäddor. Martin landar Gädda nummer 100 för året.
    Strax efter lunch är vi nöjda i sjön och jag måste avbryta för att hunden inte kan vara ensam längre. När vi slutar har det*landats totalt nio Gäddor. Jag fick fem och Martin fyra.

Martin fortsätter fiska i de närbelägna åarna. Vid fyratiden ringer han mig och ber mig ansluta igen eftersom han varken har våg eller måttband. En liten stund senare kan vi konstatera att även Martin tagit årsbästa. En tjockis på 8.8kg och 106cm.
    Martin landar 4 Gäddor under eftermiddagen.
    Två årsbästa får anses som en bra dag.
    Anders: 121
    Martin: 105
    Emil: 5
    Tim: 28
    Totalt: 259

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
991 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 962 visningar