Igår drog jag min hundrade gädda för i år. Inget monster, men ändå min hundrade, vet knappt om jag dragit hundra gädda på ett år tidigare, skulle isåfall vara i ungdomens dagar Riktigt segt fiske till att börja med, men som vanligt när man väl hittar de så händer det grejer. Drygt 90 minuter utan en fisk i början, sen 5 hugg på 20 minuter. När man häromveckan insåg att man fångat över gäddor i år, så blev det lite tvunget att fiska mer för att nå ända fram till 100…
Detta kan mycket väl ha varit sista båtpasset i år. Vintern kan komma när som helst. Skulle den inte göra det så är inte vi omöjliga för mer båt fiskandes i mellandagarna
Fick förövrigt testa mina nya igloo stövlar, och vilken skillnad mot mina gamla. Nu var det för visso inte jätte kallt ute men jag frös inte det minsta om tårna. Sen var de verkligen extremt lätta, kändes till en början med väldigt konstigt att gå i. Nu får vi hoppas att de håller pall även när isen och kylan kommer på riktigt.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Detta kan mycket väl ha varit sista båtpasset i år. Vintern kan komma när som helst. Skulle den inte göra det så är inte vi omöjliga för mer båt fiskandes i mellandagarna
Fick förövrigt testa mina nya igloo stövlar, och vilken skillnad mot mina gamla. Nu var det för visso inte jätte kallt ute men jag frös inte det minsta om tårna. Sen var de verkligen extremt lätta, kändes till en början med väldigt konstigt att gå i. Nu får vi hoppas att de håller pall även när isen och kylan kommer på riktigt.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)