EPfiske: Premiärdags på Lapptjärn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EPfiske: Premiärdags på Lapptjärn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• EPfiske: Premiärdags på Lapptjärn

I lördags var det premiär på Lapptjärn och som vanligt vid premiärer så vaknade jag långt före klockan så jag var på plats redan strax före 7 på morgonen. I en timme innan startskott så gick jag igenom dagens grejer, drack kaffe och funderade i vilken del av sjön som jag skulle parkera på.
    1 timmes väntan!

Det blev mitt ute på sjön, och precis som alltid så hade jag 2 meter lina ifrån spötoppen och fiskade där det var 5-6 meter djupt! Jag borrade hål och fick höra av en vän att jag var helt ute och cykla och att jag borde förflytta mig 30-40 meter men jag hade redan kommit igenom isen så jag satt där jag satt.

Och vilket genidrag att sitta på samma plats! Efter min 3dje fisk på isen så stod klockan på 08:11. Det var den perfekta starten som jag letade då jag, även denna gång, testade ett nytt spö. Ett hemmagjort med korkhandtag och en feedertopp med styvheten 1 1/2 oz och ni som vet hur styvt (eller hur sladdrigt) det är så förstår ni att det var fruktansvärt roligt!
    Folk på isen

Folk på isen

Dom tre fiskarna fick simma tillbaka och lika dom fyra som följde dom 3. Jag landade alltså 7 fiskar och bommade 2 till efter några sekunders drillning så uppgiften att testa spöt gick kalas!

Nu laddar vi för Hubo-Långsjön på lördag! Snittvikten på fiskarna som har satt i sommar har varit 4 kg, så med lite skicklighet så kommer både jag och Emil att bjudas på några rejäla åk i helgen!
    Nu är det viktigare än någonsin! Följ och på insta och facebook! Där kommer det upp bilder på förhoppningsvis nyfångade mönster efter helgens bravader!

// Peter

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar