Svål Fishing: Är man slut?? 2013-12-06 20:07 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Är man slut?? 2013-12-06 20:07

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: Är man slut?? 2013-12-06 20:07

Sådärja, sitter just nu i soffan med ett glas konjak och myser med familjen och stira in i en sprakande öppen spis.
    När man har varit ute tre pass nu i riktigt skit väder, med storm, snö , regn. frusna fingrar med dålig blod cirkulation, en flytoverall (halare för dom ålandska läsarna) som stinker urin. Då uppskatar man verkligen det man har att komma hem till. Men något konstigt finns det alltid i tankarna!!! hmm finns det möjlighet att fiska nästa helg, har isen lagt sig, kommer det sol (= bla bla bla. ÅR MAN SLUT???

Har varit blandat fiske, den första dagen var jävligt kass blåste som fan, dåligt med fisk både på djupen och i branterna. vart två fisk på tre man, ganska många kontakter men det ville sig inte riktigt.
    Men vi hade en trevlig dag på sjön tack Marcus sjölund och kim mäkki, vart många skratt för att hålla humöret uppe .

fisk strax över tre var det största, hög hårt på en dirtypike, guldglitter, snodde bilden av mäki.

Dag två skulle jag och lukkan och Malle ut och trolla var det tänkt, men med tanke på vinden känndes det som ett omöjligt projekt.
    Men en liten snipa lyckades vi fånga på trollingen innan vi konstaterade att det kändes menlöst, så beslutet att spinfiska vara lätt att ta.
    Vi fiskade oss igenom dagen, stod ut med vinbbyar som gjorde att betet flög tillbaka i båten efter utkast.
    Och lyckades få ett resultat på 17 gäddor med 2 6or i topp.

Malle med en fin 6 pannors som var riktigt fin och tjock.
    Tyvärr fick vi ingen bild på min 6a för den tyckte malle vi bara skulle kroka av vid båtkanten (=. men vad gör man inte för att värna om dom gröna (=.

Lägg till bildtexten 4kgs

Och måste bara säga det har ni inte spö med blå klinga (st:Croix) så köp, lätt det skönaste spöt jag fiskat med, fast o andra sidan säger det inget. Men jag gillar det MYCKET.

Men det var en dag som kändes som den aldrig skulle ta slut, Efter fiske passet då vart det kaos, orkar inte skriva om allt så det får bli stöd ord så får ni fundera ut själva, Lera, brant backe, bonde, Traktor, bogserlina som gick av. lerbad, batteri torsk, gick inte att få ur växel, låna startkablar, kroka av båt, dike, start hjälp, och sen änteligen hem (=

Dag 3 Så vart det fiske med Kim Mäki från tokido fishingteam.
    Han hade sett ut ett nytt ställe där vi aldrig fiskat förut, så jag kunde ju inte säga nej (=.
    Äggmackor gjordes kakor köptes, ut innan soluppgång.
    Taggade som bara den, for vi ut på ett ganska blåsigt ålands hav.

En ruskig dag med snörusk och mycket vindar.
    Gurkorna visade sin frånvaro, tror jag räknade ut att jag testade runt 20-30 beten och ett hugg under hela dagen, men ska väll inte skylla på betena (=.

Däremot var det lite KIM MÄKI SHOW, Han sätter på en koppar sked som han hade tänkt lämna hemma.
    Typ tredje kastet sitter där dagens första gurka, några kast senare en till.
    Fy fan frånfiskad av en skedjävel IGEN, och tyvärr lär det inte bli SISTA gången.

Sen började det komma aborrar, själv stod jag och nötte med gummi och skrapade botten, men inte ens ett pet, botten kändes som i ett badkar, hade man tur fastnade ett löv (=.

Men sen antar jag Mäki vill visa Mig "svensken" att sked inte bara fångar aborre och gädda.

Mäki: så därja, där satt en till.
    Stubben: vafan det är ju en öring!!!!!
    Mäki: ja, fan de ÄÄr en öring.

Öringen vägde in på hela 3390kg ett Nytt PB var satt. TJOHHOO Stort grattis.
    Hade malle varit med han han krokat av den vid båtkanten (=.

Tack alla inblandade för för trevliga fiskedagar, tyvärr lyckades vi inte komma åt någon riktig topp, men vafan vi spar det till nästa höst (=.

Nu åker fiskespöna in och julpyntkartongerna ut (=.

GOD JUL

/Stubben

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar