Pimpelfisket är igång! | P.Westin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpelfisket är igång! | P.Westin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpelfisket är igång! | P.Westin

Efter några halvdana pimpelpass, så hittade jag på ett roligt pimpelställe idag!
    Tror detta blir mitt fjärde abborrpass för säsongen, och förväntningarna var stora när jag gick på stigen ned mot vattnet vid 11-snåret på förmiddagen. Fisket på denna platsen förra året var helt ok, med en fin snittvikt på borrarna.
    Isen var riktigt tunn kring bryggan, så efter provborrning så långt ut som armarna räckte så kunde jag konstatera 5-6cm is en bit ut. Blev ett ”Jonas Björkman-steg” ut på isen för att vara på det säkra!
    Direkt i första hålet så blev det race! Riktigt skoj! Det dog ut efter ca 20-30st borrar.

Gjorde några förflyttningar till det ”sämre”.. Visst kom abborrarna upp, men inte i riktigt rask takt som i det första hålet, så jag sökte mig tillbaka till bryggan. Fisk överallt!! Glasklar is gjorde fisket på 1m djup riktigt roligt! Hade ett till tokrace! Abborrarna stod på kö nedanför hålet!

Galet kul! Passade på och testade med olika pirkar.. Ingmar, Vim eller SM-Pirken verkade inte spela någon roll idag! De tog på allt.. Lika så med olika krokar och färger, med eller utan maggot.. Ja, oerhört lättfiskat och det är inte Herr Westin bortskämd med!

Nu var ju de flesta nästan genomskinliga, men det spelar ingen roll! Några större med topp kring 300g tittade upp emmellanåt.
    Körde C&R på allihop idag. Någon enstaka satt tyvärr så illa att de fick bli till fågelmat.. Det är inte det ultimata att köra C&R på borre när de legat på isen en stund, visst simmar de vidare, men till i morgon ska jag ha en limburk på 4liter fylld med vatten som de får simma i, tills de släpps tillbaka..
    Totalt blev det kring hundra borrar upp och denna fick avsluta i solnedgången strax efter kl.14

Skitfiske på er!
    //Pirre…

Postat i:2013, Abborre, Pimpel, Vinterfiske Tagged: 2013, Abborre, Ingmarspirken, Pimpel, VIM-pirken, Vinterfiske

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar