Slog följe med John som var gräsänkling för helgen och tyckte det skulle passa med ett gäddpass. Jag höll med. Nere vid vatten vid 10-tiden möttes vi av vindbyar på runt 15 sekundmeter och vansinnigt grumligt vatten. Fiskar mer eller mindre i blindo då vi har svårt att urskilja bottenstrukturen bland vågorna.
Efter 15 minuter står John med spöböj men herr eller fru gädda väljer att kliva av. Synd. En stund senare har jag följare som vänder med en retfull virvel strax framför fötterna och sen är det slut på det roliga. Upptäcker att dragen som jag har i min midjeburk fått för sig att simma iväg på eget bevåg. Får bli en tur till Sportfiskegiganten i veckan för att fylla på beteshinken.
När vi två händelsefattiga timmar senare traskar tillbaka till bilen upptäcker John att han lyckats lägga telefonen i jackans enda icke vattentäta ficka…
Årets första bompass i detta vatten är ett faktum
Anders: 116
Martin: 95
Emil: 5
Tim: 28
Totalt: 244
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Efter 15 minuter står John med spöböj men herr eller fru gädda väljer att kliva av. Synd. En stund senare har jag följare som vänder med en retfull virvel strax framför fötterna och sen är det slut på det roliga. Upptäcker att dragen som jag har i min midjeburk fått för sig att simma iväg på eget bevåg. Får bli en tur till Sportfiskegiganten i veckan för att fylla på beteshinken.
När vi två händelsefattiga timmar senare traskar tillbaka till bilen upptäcker John att han lyckats lägga telefonen i jackans enda icke vattentäta ficka…
Årets första bompass i detta vatten är ett faktum
Anders: 116
Martin: 95
Emil: 5
Tim: 28
Totalt: 244
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)