StorFisken: Fiske på 1:a advent - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Fiske på 1:a advent

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Fiske på 1:a advent

Det är ju helt tokigt men det är redan december och 1:a advent, vart tog hösten vägen?
    Nille och jag hade i alla fall bokat in ett tur på Mälaren idag så det blev årets sista spinnpass.
    Efter några dagar med minusgrader så visade termometern plusgrader i morse men det märktes att det hade vart kyligt för det låg is inne i hamnen så vi fick leka lite isbrytare.
    När vi kommit ut en bit på vattnet så blåste det en del men inte alltför mycket och solen värmde så vi hade det riktigt gott.
    Med en vatten temperatur på bara några grader så förväntade vi oss inte superfiske med tanke på att det har vart väldigt trögt de senaste gångerna vi har vart ute. Jag har fiskat riktigt dåligt så målet för dagen var ju att få fightas men några gäddor.
    Kanske det berodde på att jag har namnsdag idag som ett par gäddor ville vara snälla mot mig och bestämde sig för att hugga.
    Fick i alla fall två gäddor, den största vägde 6,5 kg och var 101 cm lång och den andra vägde 5,2 kg. Jag blev mer än nöjd kan jag säga, en perfekt avslutning på spinnfiske året.
    Vädret var inte lika lyckosamt då det hade fortsatt att blåsa upp under dagen så turen hem till båtklubben blev väldigt guppig och blöt. Har aldrig vart med om så stora vågor på Mälaren tidigare så det var en upplevelse bara det. Nille rattade i alla fall båten som ett proffs så vi kom tillbaka utan problem om än lite blötare än vad vi hade tänkt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar