parabellum: 131129 Eftermiddagspass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 131129 Eftermiddagspass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 131129 Eftermiddagspass

Hörde av mig till Anders och vi bestämde snabbt att sticka ut efter lunchen. Ett kort pass skulle det bli. Veckans hårda vindar och kalla nätter kanske inte var bästa uppladdning och det annalkande regnet gjorde inte saken bättre men vad gör man inte för att komma ut och blöta ner sina beten.
    Innan Anders ansluter ror jag ut och missar en Gädda bara efter några kast, kändes lovande men när jag hämtat upp Anders och vi sen börjar drifta av heta partier men endast har en kontakt och ser ett följa börjar man ju misströsta. Efter andra driften fortsätter vi ytterligare eftersom vinden nu ändrat sig något och vi driver in på grundare vatten. Knappast storgädda men direkt kom det första hugget och kort efteråt dubbeldrillar vi och man hoppas ju att det ska explodera men det är bara strögäddor och ingen direkt size men en dag som denna spelar det ingen roll. När mörkret närmar sig och regnet tilltar ror vi in och håller helg.
    4-3 till mig och betet för dagen var grå/svart brubber. I övrigt landades fisk på söderjiggen och bigbrubbern.

Anders: 116
    Martin: 95
    Emil: 5
    Tim: 28
    Totalt: 244

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 827 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 311 visningar