Svål Fishing: November fiske 2013-11-29 19:48 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: November fiske 2013-11-29 19:48

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: November fiske 2013-11-29 19:48

Med våld skulle jag ut och fiska, och lyckade lura med mig Marcus Sjölund (=.En rolig bekantskap som också verkar vara fiskegalen, och sånna tycker vi ju om (=.

Hade det lite stressigt för jag skulle vara hemma klockan 13.00 för då kom det besök från Sverige.

Vi hade planerat att fiska ett ställe och nöta det hela dagen, eller dom fyra timmar vi hade att fiska.

Vi möttes upp i gryning och det var kallt, var nog runt -1 då skulle jag tro.
    Men som det såg ut då skulle solen titta fram och ge oss lite värme framåt förmiddagen.

Det började hugga ganska omgående och vid första "vassen" tog Marcus två snabba, och sedan var det en lite finare som var efter, men den ville inte ta. och stod gäddan kvar på samma ställe ficka han allafall se 10-15 olika beten simma förbi. Men en klok gädda blir en stor gädda (=.

dirty pike paddel.

Fortsatte att hugga på under dom fyra timmarna ganska bra, och känndes som om gäddorna var lite på hugget trots det kalla vädret.

När klockan var redan över hemgång gjorde jag ett kast till efter det sista kastet och då small det på en gädda i 5kgs klassen, rörigt och en snabb bild togs , sen börjar gäddan sprattla till och jag känner något konstigt i tummen.
    Ajajaja krok i tumm muskeln, men med tanke på att det var bråttom slets den ut vägen den kom in (tur man var kall om fingrarna.)och gäddan fick simma tillbaka.

så här ska det se ut en big tail finns där nere (=.

Nu blir det fiske två dagar nästa helg på intressanta platser.
    Så snälla gud eller vem du är som bestämmer vädret, jag har inte riktigt lust med isfiske än (=. har ju massa nya coola beten att prova, så ge mig sol och lagom vind och plus grader.

Kör hårt där ute i november kylan.....

/Stubben

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
996 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 990 visningar