ThePikeFather: I´m goin to Rügen! 29/11-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: I´m goin to Rügen! 29/11-13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: I´m goin to Rügen! 29/11-13

Tänkte börja detta inlägg med att nästintill citera en av världens kanske främsta grupper. (Om man är tondöv och inte har musiksmak that is.)
    -”Hello Party People!
    This Is Captain Klas Speaking
    Welcome Aboard TPF Airways
    After Buss Off Will Pump Up The Soundsystem
    Cause We’re Going To Rügen!”

I början av veckan skrev Attitude Baits om att de hade några restplatser till Rügen nu den 4/12.
    Ringde AB och frågade om jag kunde parkera min bil där bussen åker ifrån och om det fanns någon plats kvar. 2 ja till svar och jag frågade min chef om jag fick ledigt. 20 minuter senare hade jag tackat ja till årets andra Rügenresa och var faktiskt lite förvånad själv.
    Tänkte mig att det är säkert någon annan skoj person som följer med. Jag brukar inte direkt hoppa på saker oplanerat så, och speciellt inte själv. Men gäddfiskeresa till Rügen, chanserna finns kanske att någon som följer med gillar att fiska och då speciellt efter gädda. Haha..
    Väl inbokad så visar det sig att flera jag känner och flera jag vet vilka det är ska följa med. Riktigt skoj! *4 dagars fiske, och kvällshäng med gäddfiskande människor. Känns stabilt och känner mig lite som ett barn inför julafton. *
    Då är det hög tid för mig att svänga ihop lite tafsar, byta krok på vissa beten och knåpa ihop lite stingers till mina kära jigar som ska med.
    Igår hände en “skoj” grej. Lär ju vara rätt kallt i Tyskland, så har köpt mig en flytoverall av en vän, och tänkte under gårdagskvällen att jag skulle åka till mitt förråd och hämta mina vinterskor.
    Har ett rätt stort förråd på Shurgard med massor med lådor, under två timmar så letade jag igenom alla lådor, kassar och allt som kunde tänkas rymma mina kängor. Inte ett spår efter kängorna!
    Åkte hem och surade, innanför min dörr har jag som en skohylla, kikade mot den. Tror ni inte kängjäklarna stog där! Sedan jag flyttade in i februari har de stått där, har antagligen sett dem flera gånger i veckan. Haha..!! *Ibland blir man så trött på sig själv. *

Sorelkängan.
    .
    Efter jobbet idag ska jag roa mig med och gå och handla lite krok, Eagle Claw 2/0 och 3/0:or, eventuellt kanske ngn 4/0:a trillar in också. Sen blir det lite packning i helgen, vilka beten ska få äran att åka till Tyskland. Spänningen är olidlig. *
    .
    -”Whoah! We’re Going To Rügen
    Whoah! Back To Tyskland
    Whoah! We’re Going To Rügen
    Whoah! We’re Gonna Have A Party
    Whoah! In The Ostsee”.
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar